וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל מעצרים במצרים: 111 מפגינים מול השגרירות עוכבו

המצרים הבטיחו לשפוט את המעורבים בפריצה לשגרירות ישראל בקהיר, ולהביאם בפני בית דין ביטחוני מיוחד. היום נעצרו 92 חשודים, ובכך עולה מספר העצורים הכולל ל-111

המשטרה הצבאית של מצרים הודיעה היום (ראשון) כי עצרה לחקירה עוד 92 חשודים במעורבות בהתפרעות בשגרירות ישראל בקהיר ביום שישי, נוסף על ה-19 שנעצרו בסוף השבוע. בכך עולה מספר העצורים בעקבות התקרית ל-111. המועצה הצבאית העליונה השולטת במדינה מסרה לסוכנות הידיעות הממלכתית MENA כי אנשי התביעה הכללית חוקרים את העצורים, שיעמדו לדין בבית דין מיוחד לבטחון המדינה.

שר ההסברה המצרי, אוסמה חסן היקאל, אמר אתמול כי "מצרים תנקוט באמצעים משפטיים כדי להעביר את אלה שנעצרו ואת אלה שהיו מעורבים במהומות לבית המשפט הביטחוני של מצב החירום".

עוד בנושא
מצרים: נעמיד לדין המעורבים בפריצה לשגרירות ישראל
פרטים חדשים על החילוץ בקהיר: המאבטחים ירו באוויר
תקיפת השגרירות בקהיר, שלב אחרי שלב

מפרטים חדשים על הדרמה הלילית בשגרירות ישראל בקהיר בסוף השבוע עולה כי בעת שהמוני המפגינים צבאו על בניין השגרירות, הסתגרו ששת המאבטחים הישראלים במקום בחדר אחד, וכאשר חשו שהמפגינים מתדפקים על דלתם, החלו לירות באוויר לכיוון גגון שהיה מעליהם.

התפרצות המפגינים לשגרירות ישראל במצרים. AP
המצרים מנסים ללכוד את האחראים/AP

במהלך ניסיונות החילוץ נערכה שיחה בין קצין הביטחון בשגרירות יונתן, לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש השב"כ יורם כהן, וראש המודיעין המצרי הגנרל מוראד מועפי, בה התברר כי לא ניתן להנחית מסוק במקום או לחלצם מהגג, זאת משום שהמפגינים כבר הגיעו גם לשם. גם הרעיון לנסות ולחלצם דרך החלון עלה בתוהו שכן גם לשם הגיעו הפורעים.

כניסיון להגן על עצמם, מיגנו הישראלים את החדר במחסומים שונים ואף ירו באוויר כדי להבריח את המפגינים. הדרמה נראתה בחמ"ל במשרד החוץ וראש הממשלה שאל את יונתן: "הם מבינים שירינו?". יונתן השיב: "הם מבינים וכעת הם מתרכזים במקום אחר".

כאשר כוחות הקומנדו המצרי התחילו להתפרש במקום לקראת החילוץ, אמר ראש השב"כ ליונתן: "שימו כובעים צהובים עליכם כדי שלא יירו עליכם". אלא שאז מפקד הקומנדו המצרי אמר כי הדבר יגרום לזיהויים בידי ההמון ומשום כך הם חבשו את הכאפיות שהקומנדו המצרי חילק להם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully