וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ביטחוני: "פינוי השגרירות היה מעליב המצרים"

10.9.2011 / 12:16

פריצת המפגינים המצרים לשגרירות ישראל ברובע גיזה בעיר ממחיש, על פי גורם ביטחוני, את חולשת כוחות הביטחון המקומיים. עוד הסביר כי איש לא העריך שיתבצע ניסוי לפלוש לבניין



(המהומות מחוץ לבניין השגרירות, אמש)

שטח שגרירות ישראל ברובע גיזה בקהיר מוגדר כשטח ישראלי לכל דבר ופלישה למתחם השגרירות מוגדרת בהתאם לכך כהידרדרות קיצונית ביותר עד כדי הכרזת מלחמה. גורמים בכירים במערכת הביטחון טוענים הבוקר (שבת) כי איש לא האמין שהמצב בשטח ידרדר לאפשרות שההמון ינסה לפלוש לתוך מבנה השגרירות מבלי שהצבא והמשטרה במצרים יעצרו זאת.

המהומות במצרים - כותרות אחרונות:
הדיפלומטים בקהיר חולצו מהשגרירות והוטסו לארץ
בשל המהומות: שר החוץ המצרי קטע ביקור באירופה
מפגינים פרצו לשגרירות בקהיר: דגל ישראל הוסר

מהומות בשגרירות ישראל בקהיר. AP
"כשבוחנים את האירוע צריך להתחשב גם בפרשנות של הצד השני ומזה נזהרו בישראל". המפגיים מול השגרירות/AP

גורם ביטחוני בכיר, הסביר כי אחרי הפיגוע המשולב בגבול ישראל מצרים במהלכו נהרגו שוטרים מצרים מאש צה"ל מתנהלים היחסים מול הממשל המצרי ברגישות רבה ולכן פינוי של כל השגרירות לפני המהומות היה עשוי להצטייר כחוסר אמון במשטר המצרי.

הגורם הבכיר הוסיף, כי אף אחד לא האמין שזה מה שיקרה, "כשבוחנים את האירוע צריך להתחשב גם בפרשנות של הצד השני ומזה נזהרו בישראל. חששו מעלבון של הצד המצרי. כאילו אנחנו לא סומכים עליהם. פינוי השגרירות לפני המהומה היה גורר תגובות דיפלומטיות שאחר כך היה קשה מאוד לתקן אותן. הם היו רואים בזה עלבון".

לדברי גורם בכיר לשעבר שמצוי בפרטי אבטחת השגרירויות ההחלטה לפנות את המאבטחים מהשגרירות ולהשאיר אותה בידיים מצריות מעידה על חולשתה של מערכת הביטחון המצרית, "הרחוב מחליט מה יהיה והמשטר מפחד להתעמת אתו. צריך לראות עכשיו איך מחזירים את המצב לקדמותו וכמה שיותר מהר, כי אחרת יהיו לכך השלכות קשות". הגורם הוסיף שללא גיבוי מלא מהממשל המצרי לא יהיה ניתן לאייש מחדש את השגרירות.

במהלך הלילה נאספו אלפי בני אדם מול שגרירות ישראל בקהיר הממוקמת בבניין ברחוב גיזה בעיר. הם כיתרו את השגרירות בה שהו שישה מאבטחים ישראלים באותה העת. כוח קומנדו מצרי הצליח לחלץ את המאבטחים שלאחר מכן הוטסו לישראל, זאת לאחר שכ-80 אנשי הסגל הדיפלומטי הישראלי הוטסו מוקדם יותר במטוס צה"ל בחזרה ארצה, ביניהם השגריר יצחק לבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully