וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל המהומות: שר החוץ המצרי קטע ביקור באירופה

ניר יהב

10.9.2011 / 9:48

עשרות בני אדם נעצרו על ידי כוחות הביטחון המצריים במהלך הפריצה לשגרירות ישראל בקהיר. מקור ביטחוני במדינה אמר ל"אל-ג'זירה" כי "גורמים חיצוניים" מעורבים באירועים האלימים

כוחות הביטחון המצרים עצרו עשרות בני אדם בחשד למעורבות במהומות שפרצו הלילה מול בניין השגרירות הישראלית בקהיר, במהלכן פרצו חלק מהמפגינים לבניין והסירו את דגל ישראל. גורם משפטי אמר הבוקר (שבת) לאתר המצרי "אל-יום א-סאבע" כי פרקליט המדינה במצרים, עבד אל-מג'יד מחמוד, צפוי להורות על העברת העצורים לפרקליטות הצבאית ושם תיפתח חקירה נגדם בחשד לאיום על שלום הציבור. כמו כן, הועלתה הכוננות בבירה המצרית ובוטלו חופשות השוטרים המוצבים בעיר.

מהומות בקהיר - כותרות אחרונות:
הדיפלומטים בקהיר חולצו מהשגרירות והוטסו לארץ
מפגינים פרצו לשגרירות בקהיר: דגל ישראל הוסר
אובמה לנתניהו: "פועלים לסייע בפתרון המצב בקהיר"

גם ההנהגה המצרית מנסה להרגיע את המתיחות שנוצרה: שר החוץ המצרי, מוחמד עמר, קטע את ביקורו במספר מדינות אירופה ושב למצרים לפנות בוקר. בשל האירועים שפרצו הלילה מול בניין השגרירות הישראלית בקהיר הודיעו גורמים במשרד החוץ המצרי כי השר יעקוב אחר ההתפתחויות האחרונות, בעיקר על רקע השבתם של השגריר הישראלי יצחק לבנון לישראל ושל יתר אנשי צוות השגרירות.

מקור ביטחוני מצרי צוטט ברשת אל-ג'זירה באמרו כי גורמים חיצוניים מעורבים באירועים האלימים מול השגרירות. משרד הפנים המצרי הורה להעלות את הכוננות הביטחונית בכל תחנות המשטרה בקהיר לאור האירועים.

כלי התקשורת במצרים דיווחו כי מספר הפצועים במהומות שפרצו מול בניין השגרירות הישראלית עלה ל-450. רובם הועברו לבתי החולים באזור להמשך טיפול רפואי. מרבית הפצועים נפגעו מחנק כתוצאה מירי גז מדמיע לעברם, אך חלקם גם שברו חלקים בגופם.

בתוך כך, התקשורת המצרית מסרה כי השגריר הישראלי בקהיר, יצחק לבנון, פונה בשעה שלוש לפנות בוקר במטוס לתל אביב. לבנון פונה עם בני משפחתו ועם אנשי צוות השגרירות. לפי הדיווח, לבנון הובא לנמל התעופה בקהיר תחת אבטחה כבדה כשעה וחצי לפני ההמראה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully