וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "שוקלים להעביר את המפקדה מדמשק לקהיר"

ניב יהב

9.9.2011 / 16:45

מחמוד א-זהאר אישר לראשונה כי חמאס שוקל לעזוב את סוריה, ולהעביר את מפקדת חמאס למצרים. לדבריו, ייתכן שבכירים בארגון אף ישובו לעזה: "כל הפלסטינים בסוריה במצוקה, לא רק חמאס"

המהומות האלימות בסוריה הצליחו כנראה להפחיד גם את ארגון חמאס: בכיר הארגון מחמוד א-זהאר אישר היום (שישי) לראשונה כי חמאס בוחן אפשרות להעביר את מפקדת חמאס מדמשק לקהיר. בראיון לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" אמר: "לחמאס יש אפשרויות רבות לאן להעביר את מפקדתו. מצרים היא אחת האפשרויות". בכך מודה לראשונה בכיר בחמאס כי הארגון שוקל לעזוב את דמשק.

בתשובה לשאלה האם קיים סיכוי שמפקדת חמאס תעבור לרצועה, ענה א-זהאר: "עזה פתוחה לכל האנשים. יש מנהיגים בחמאס שייתכן ויחזרו לעזה ויש כאלה שלא. אין לזה קשר לנוכחות של אף אחד מהם בדמשק". עוד הוסיף ואמר כי "כל הפלסטינים בסוריה נמצאים במצוקה ולא רק חמאס".

לפני כשלושה שבועות דיווח העיתון הכוויתי "אל-ג'רידה" כי אירן זועמת על חמאס משום שהוא אינו מביע תמיכה במשטר הסורי בזמן הפגנות המחאה נגדו, ולפיכך היא החליטה להקפיא את תמיכתה הכספית בארגון הפלסטיני. "המשבר הפיננסי שבו חמאס נמצא הגיע לרמה חסרת-תקדים, שאילצה את הממשלה לראשונה לקחת כסף שמוגדר כרזרבה", אמר גורם פלסטיני בכיר.

לטענת הגורם, במהלך החודשיים האחרונים הידרדר מאוד מצבה הכלכלי של חמאס בעקבות הפסקת הסיוע הכלכלי מצד אירן. "אירן החליטה להעניש את חמאס על הפניית העורף שלו כלפי המשטר הסורי", הסביר. לדבריו, טהרן פנתה מספר פעמים לחמאס בבקשה שיקיים ברצועת עזה הפגנות תמיכה במשטרו של בשאר אסד אלא שחמאס סרב בתואנה שהוא לא רוצה להיות מעורב בענייניה הפנימיים של סוריה.

עם זאת, מספר ימים אחר כך, התקשר נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד לראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל והבהיר לו כי אירן תמשיך לעמוד לצד העם הפלסטיני וארגוני ההתנגדות "עד לניצחון".

עוד באותו נושא
אחמדינג'ד הרגיע את חמאס: "לצדכם עד לניצחון"
דיווח: אירן זועמת על חמאס כי אינו תומך באסד
פרשנות | ראו הוזהרנו: חמאס נערך לעימות

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully