וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבק המתמחים: גם רופאים מומחים הגישו התפטרותם

אריאל נוי

9.9.2011 / 0:01

מתנגדים להסכם עם האוצר: מספר רופאים מומחים מבתי החולים רמב"ם ואיכילוב התפטרו במסגרת מאבק המתמחים. רופאי בית לוינשטיין כתבו ליו"ר ההסתדרות הרפואית: "דורשים לשנות ההסכם"

מספר רופאים מומחים מבית החולים רמב"ם בחיפה ומבית החולים איכילוב בתל אביב הגישו אתמול (חמישי) מכתבי התפטרות על רקע המחלוקת בנוגע להסכם שחתמה ההסתדרות הרפואית עם אנשי משרד האוצר. ד"ר חיים טולדנו, יו"ר ועד הרופאים ברמב"ם אישר את הפרטים ואמר לוואלה! חדשות כי "אין התפטרות המונית כמו אצל המתמחים. היום בסך הכל התפטרו ברמב"ם כ-75 מתמחים ועוד קומץ קטן של רופאים מומחים. כמו כן, ידוע על מספר רופאים מאיכילוב שהגיש מכתב פיטורים שייכנס לתוקף בעוד 30 ימים". מעמותת הרופאים הצעירה נמסר כי מתחילת השבוע התפטרו 625 רופאים מתמחים.

עוד על מאבק הרופאים בוואלה! חדשות:
מה יעשו המתמחים לאחר ההתפטרות?
ליצמן תוקף המתמחים: "נגררים לספינים תקשורתיים"
המתמחים דחו הצעת פשרה מצד ליצמן: "פלסטר לסרטן"
רופאי משפחה לצד המתמחים: "המדינה אינה קשובה"
פרשנות: התפטרות המתמחים - האם זה חוקי?

לפני כחודש, עשרות רופאים מומחים מבית החולים רמב"ם הודיעו על תמיכה במאבק הרופאים המתמחים, אך מרביתם קיבלו הנחיה משפטית האוסרת עליהם להתפטר, מפאת תנאי הפנסיה בחוזה שלהם. מסיבה זו, רק קומץ קטן של רופאים שהפנסיה שלהם מאפשרת להם להתפטר, עשו כן. עשרות מכתבי פיטורים של רופאים אחרים הופקדו במשמורת אצל עורכי דין, וכותביהם עדיין ממתינים להבהרות נוספות.

בתוך כך, נשמעים קולות נוספים המתנגדים להסכם. אתמול הועבר מכתב של רופאים מבית החולים לוינשטיין ליושב ראש ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, בו נכתב כי "בעקבות מספר ישיבות של רופאי בית החולים לוינשטיין, בהן הוצגו פרטי ההסכם, אנו דורשים לעשות כל מאמץ לשנותו. אנחנו שמחים שמצב הפריפריה שופר במידה מסוימת, אבל בבעיה האמיתית של השכר יש פגיעה מהותית". עוד נודע לוואלה! חדשות כי לארגון הרופאים החדש, ששמו שונה לארב"ל (ארגון רופאי בתי החולים), הצטרפו עד כה מאות רופאים. עם זאת, המצטרפים לא חתמו בינתיים על עזיבת ההסתדרות הרפואית.

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

(עדכון ראשון: 22:01, 08.09.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully