וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתמחים דחו הצעת פשרה מצד ליצמן: "פלסטר לסרטן"

אריאל נוי

8.9.2011 / 2:21

הרופאים המתמחים דחו את הצעתו של סגן שר הבריאות, לפיה חלק מהמתמחים יתוגמלו בשכר גבוה, תמורת התחייבות שלא יפנו למערכת הפרטית. "כנראה שעדיין לא הופנם כמה עמוק המשבר"

הרופאים המתמחים דחו הלילה (חמישי) את הצעתו של סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, לפיה חלק מהרופאים יקבלו אפשרות העסקה על פי מודל ה"פול טיימר" - בו רופא יוכל לקבל שכר גבוה יחסית, תמורת התחייבות מצידו שלא יעבוד במערכת הבריאות הפרטית. הסדר זה היה חלק מדרישות ההסתדרות הרפואית במהלך דיוניה עם משרד האוצר - שבסופו של דבר לא התקבל.

"הועברה הצעה לא פורמלית לצ'פר מספר מגוחך של כ- 200 רופאים מתוך אלפי רופאים צעירים", מסרו המתמחים. "כנראה שעדיין לא הפנימו עד כמה עמוק המשבר בבתי החולים ומצריך פתרון אמיתי, ולא פלסטר לסרטן. נתניהו ממשיך להסיר כל אחריות מחיי החולים, וטומן ראשו בחול לנוכח הקריסה המתקרבת של בתי החולים".

מאבק המתמחים - כותרות אחרונות:
ארגון הרופאים המתחרה יוצא לדרך: ”ההסכם מבזה"
מנהלי מחלקות על מאבק המתמחים: ”שאידלמן יתפטר"
ליצמן למתמחים: לא ניתן לפתוח ההסכם שנחתם
רופאים מתמחים ממשיכים להתפטר: "צעד אמציונלי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נתניהו ממשיך להסיר כל אחריות מחיי החולים". הפגנת מתמחים בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

מקרבתו של ליצמן נמסר בתגובה כי "המתמחים הודיעו על דחיית הצעת ליצמן. זכותם. לא מדובר על 200 רופאים, ולא ברור מאיפה הגיע המספר". במשרד הבריאות לא נתקבלה תגובה.

בתוך כך, המתמחים מתכננים להמשיך במאבקם, בין היתר על ידי הגשת עתירה לבית הדין לעבודה בבקשה לביטול ההסכם שנחתם בשל ייצוג בלתי הולם מצד ההסתדרות הרפואית, ובנוסף, באמצעות המשך חתימה על מכתבי התפטרות פרטיים. עשרות מתמחים נוספים חתמו במהלך היממה האחרונה על מכתבי פיטורין. ההערכה היא כי מיום ראשון, בו פסק בית הדין הארצי לעבודה כי התפטרות קולקטיבית אינה חוקית, חתמו כ-500 מתמחים על מכתבי פיטורין אישיים שיכנסו לתוקף עוד שלושים יום.

ביום שני נפגש ליצמן עם נציגי הרופאים המתמחים ודן עימם בפרטי ההסכם שנחתם בין משרד האוצר להסתדרות הרפואית. בפגישה הבהיר ליצמן כי אין כל אפשרות לפתוח את ההסכם הקיבוצי שנחתם. נציגי המתמחים, בראשות ד?ר יונה וייסבוך, יו?ר עמותת מרש?ם, אמרו כי הגיעו לפגישה על מנת להסביר את המהלכים שהביאו אותם להתנגד נחרצות להסכם שגובש. סגן השר קרא להם "לשלב ידיים לטובת החולים ולמען הרפואה הציבורית בישראל". בתום הפגישה סיכמו הצדדים להמשיך את הדיונים על מנת למצוא פתרונות אפשריים לשיפור תנאיהם של המתמחים.


לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully