וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצמן למתמחים: לא ניתן לפתוח ההסכם שנחתם

אריאל נוי

6.9.2011 / 1:00

על רקע החרפת המשבר בין המתמחים להסתדרות הרפואית נפגש סגן שר הבריאות עם נציגי המתמחים ודן עימם בהסכם שנתחתם בין האוצר להסתדרות הרפואית. הצדדים סיכמו להמשיך הדיונים

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, נפגש אמש (שני) עם נציגי הרופאים המתמחים ודן עימם בפרטי ההסכם שנחתם בין משרד האוצר להסתדרות הרפואית. בפגישה הבהיר ליצמן כי אין כל אפשרות לפתוח את ההסכם הקיבוצי שנחתם. נציגי המתמחים, בראשות ד?ר יונה וייסבוך, יו?ר עמותת מרש?ם, אמרו כי הגיעו על מנת להסביר את המהלכים שהביאו אותם להתנגד נחרצות להסכם שגובש. סגן השר קרא להם "לשלב ידיים לטובת החולים ולמען הרפואה הציבורית בישראל". בתום הפגישה סיכמו הצדדים להמשיך את הדיונים על מנת למצוא פתרונות אפשריים לשיפור מצבם ותנאיהם של הרופאים המתמחים.

עוד באותו נושא:
רופאים מתמחים ממשיכים להתפטר: "צעד אמוציונלי"
מכה להסתדרות הרפואית: מומחים הקימו ארגון חדש
הרופאים המתמחים: "החלטת בית הדין לא מוסרית"

בתוך כך, המשיכו גם היום רופאים מתמחים ברחבי הארץ לחתום על מכתבי פיטורים אישיים, לאחר שבית הדין הארצי לעבודה קבע אתמול כי ההתפטרות הקולקטיבית של הרופאים המתמחים אינה חוקית. במהלך היום הגישו מכתבי התפטרות אישיים עשרות רופאים מתמחים מבתי החולים אסף הרופא, וולפסון, שיבא, בילינסון, איכילוב, מאיר, רמב"ם, בני ציון וכרמל.

ראשי מחאת המתמחים סיפרו כי קצב המתפטרים היום הוכפל, לאחר שנכון לאמש חתמו יותר מ-200 רופאים מתמחים על מכתבי התפטרות מחודשים. בתוך כך, תשעה רופאים מתמחים מבית החולים שיבא בתל השומר עדיין שובתים רעב. אחת מהן, ד"ר ענבל מרחום, מתמחה בת 34, סיפרה לוואלה! חדשות כי "המנהלים שלנו מתכננים להוציא אותנו לחופשה, אולם אני נמצאת היום בתורנות על מנת שלא אפגע בחבריי. שביתת הרעב באה באופן אימפולסיבי. זה היה הצעד היחידי שהבנו שניתן לעשות על מנת שלא נפגע בחולים או בחברים".

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

עדכון ראשון: 22:15

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully