וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצמן תוקף המתמחים: "נגררים לספינים תקשורתיים"

אריאל נוי

8.9.2011 / 10:43

סגן שר הבריאות הצר על החלטתם של הרופאים הצעירים שלא לקבל את הצעתו לתגמול בשכרם בתמורה להתחייבות שלא יפנו למערכת הפרטית. "המתמחים מפיצים נתונים שאינם מדויקים בעליל"

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, יצא היום (חמישי) נגד הרופאים המתמחים, שדחו במהלך הלילה הצעת פשרה מצדו, לפיה חלק מהם יתוגמלו בשכר גבוה, תמורת התחייבות שלא יפנו למערכת הפרטית. "אני מצר על התנהלותם והיגררותם של המתמחים לספינים של יועצי תקשורת, להם יש כנראה עניין בהחרפת המאבק, שכן הם היחידים שמרוויחים כעת מהמשבר ומקבלים תמורה הגונה", אמר סגן השר והוסיף כי ימשיך לקדם את הצעתו "להוספת למעלה ממאה מיליון שקלים לרופאים שיבחרו לעבוד במערכת הציבורית במשרה מלאה, עם קבוצת רופאים אחרים שיודעים להעריך תוספת כה משמעותית בשכרם".

מאבק הרופאים המתמחים - עדכונים אחרונים:
המתמחים דחו הצעת פשרה מצד ליצמן: ”פלסטר לסרטן”
רופאי משפחה לצד המתמחים: ”המדינה אינה קשובה”
רופאים מאיימים לתבוע את ד”ר אידלמן: ”בטל ההסכם”
פרשנות: התפטרות המתמחים - האם זה חוקי?

ליצמן הדגיש כי בימים האחרונים הוא ניהל שיחות ארוכות עם נציגי המתמחים, במהלכן הבהיר להם כי הוא "מעריך ומוקיר את עבודתם ורואה בהם את עתיד הרפואה בישראל". בדבריו התייחס ליצמן לדרישתם של המתמחים לבטל את ההסכם שנחתם בין ההסתדרות הרפואית למשרד האוצר ואמר כי "עם כל האמפתיה למאבקם, אין כל אופציה חוקית לפתוח הסכם שנחתם על פי כל דין".

המתמחים דחו ההצעה: "פלסטר לסרטן"

כאמור, ליצמן הציע להעלות את שכרם של רופאים מומחים צעירים, שימנעו מלעבוד במגזר הפרטי. זאת במסגרת מנגנון ?פול טיימר?, על פי סיכום שהתקבל עם האוצר לפני מספר חודשים. "מדובר בכעשרת אלפים שקלים נוספים למשכורת, מלבד עלות ההסכם לכאלף רופאים", אמר סגן השר, "אמש, סמוך לחצות, בחרו המתמחים לדחות הצעה זו באמצעות הודעה לעיתונות, תוך הפצת נתונים שאינם מדויקים בעליל, ומבלי שטרחו ליידע את סגן השר ואת מנכ?ל המשרד על כוונתם".

המתמחים הסבירו הלילה את דחיית הצעתו של ליצמן ואמרו כי "הועברה הצעה לא פורמלית לצ'פר מספר מגוחך של כ-200 רופאים מתוך אלפי רופאים צעירים. כנראה שעדיין לא הפנימו עד כמה עמוק המשבר בבתי החולים ומצריך פתרון אמיתי, ולא פלסטר לסרטן. נתניהו ממשיך להסיר כל אחריות מחיי החולים, וטומן ראשו בחול לנוכח הקריסה המתקרבת של בתי החולים".

בתוך כך, המתמחים מתכננים להמשיך במאבקם, בין היתר על ידי הגשת עתירה לבית הדין לעבודה בבקשה לביטול ההסכם שנחתם בשל ייצוג בלתי הולם, לטענתם, מצד ההסתדרות הרפואית. בנוסף, ימשיכו המתמחים לחתום על מכתבי התפטרות פרטיים. עשרות מתמחים נוספים חתמו במהלך היממה האחרונה על מכתבי פיטורין. ההערכה היא כי מיום ראשון, בו פסק בית הדין הארצי לעבודה כי התפטרות קולקטיבית אינה חוקית, חתמו כ-500 מתמחים על מכתבי פיטורין אישיים שיכנסו לתוקף עוד 30 יום.

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully