וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

12 אגודות סטודנטים הצטרפו לחרם על "תנובה"

ראשי אגודות הסטודנטים שלחו מכתב לבעלת השליטה בחברה זהבית כהן בו הבהירו את דרישתם: הורדת מחירי המוצרים בעשרות אחוזים מבלי לפגוע ברפתנים. "זו חליבה של הציבור"

חרם הסטודנטים על תנובה מתרחב: לאחר שאגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב הצהירה על חרם נגד החברה, שלחו הערב (חמישי) סטודנטים מ-12 אגודות נוספות מכל רחבי הארץ מכתב "תיאום ציפיות" למנכ"ל קרן ההשקעות אייפקס המחזיקה בגרעין השליטה של החברה, זהבית כהן, בו שטחו את דרישותיהם. על המכתב חתומים 13 ראשי אגודות סטודנטים מרחבי הארץ, ובהן האגודות של האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת חיפה, מכללת סמינר הקיבוצים, מכללת תל חי, מכללת אשקלון והמרכז האוניברסיטאי אריאל.

עוד באותו נושא
הסטודנטים: חרם על מוצרי תנובה מיום שני הבא
המחאה נוגסת בנתח של תנובה: ירדה בחלקה בשוק החלב
תנובה שטראוס וטרה הכריזו: הוזלה נוספת במוצרי החלב
למרות ההסכם: איומים בחרם צרכנים על שופרסל
שופרסל נכנעה: תעניק הנחות על מוצרי יסוד עד פסח

"במקום בו התנערה הממשלה מאחריות החלטנו אנו לקחת אחריות ולפעול להוזלת סל מוצרי המזון", כתבו ראשי האגודות במכתב. הם האשימו את החברה ב"חליבה של הציבור", וטענו כי מדיניות העלאת המחירים של החברה, המחזיקה לדבריהם בלמעלה מ-50% משוק החלב בישראל, הביאה לצמצום סל מוצרי החלב שבאפשרותה של משפחה ישראלית לצרוך. לסיום, דרשו הכותבים הוזלה משמעותית, מיידית וקבועה של עשרות אחוזים במחירי מוצרי "תנובה", בהסדר שלא יפגע בשום פנים ואופן בפרנסתם של הרפתנים בישראל.

תנובה: "נעשה מבצעים"

במכתבם, הגיבו הסטודנטים גם להאשמות אנשי תנובה שפורסמו בעקבות הכרזת הסטודנטים על החרם, כי הם "אינם מבינים את רזי שוק החלב": "כיצד ניתן להבין את 'שוק החלב' כשתנובה מתנהלת כמבצר סגור? החברה לא מפרסמת את הכנסותיה או רווחיה, את כמות הדיבידנדים שהיא מחלקת לבעלי המניות, או את מדיניות התמחור של מוצרי החלב".

הסטודנטים התייחסו לטענת החברה כי היא מסרבת להוזלת המחירים כל עוד לא פרסמה הממשלה את החלטותיה בנוגע לכל תחום מוצרי החלב, ואמרו כי מדובר ב"חוסר הבנה של עוצמת החרם במקרה הטוב, וזלזול בוטה בצרכן במקרה הרע".

החרם על "תנובה" הוא פרק נוסף בפעולות המחאה של אגודות הסטודנטים נגד יוקר המחיה, לאחר שבשבוע שעבר ניהלו האגודות משא ומתן עם רשת "שופרסל" בעקבות איום דומה בחרם צרכנים, שבסופו הודיעה החברה על הוזלה של 30 מוצרים ב-20%, עד לאחר חג הפסח הבא.

מ"תנובה" נמסר בתגובה, כי "דבריו של יו"ר אגודת הסטודנטים בתל אביב מעידים על חוסר הבנה בסיסי ביחס למשק החלב בישראל ועל פופוליזם זול. תנובה מפתחת ומקדמת בשיתוף פעולה מלא עם הרפתנים את שוק החלב הישראלי מזה 85 שנה. לא זו בלבד שלתנובה אין כוונה לגלגל עלויות על הרפתנים, אלא שאנו שבים ומדגישים כי הדרך היחידה להוזלת מחירי המוצרים לטווח ארוך, ולא במסגרת מבצעים מזדמנים, היא בכך שכל הגורמים בשרשרת – המחלבות, רשתות השיווק והרפתנים – ייתנו את חלקם. רק כך ייהנו הצרכנים בישראל ממחירים נמוכים יותר. תנובה תכננה מבצעים שונים לתקופה הקרובה. היא תעשה יותר ותיתן יותר למען צרכניה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully