וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטודנטים: חרם על מוצרי תנובה מיום שני הבא

עדי דברת-מזריץ

6.9.2011 / 20:20

אחרי שאיימו בחרם על שופרסל, הסטודנטים הצהירו כי יחרימו את מוצרי החברה. תנובה: מצרים על ההחלטה, היינו הראשונים שהבאנו להוזלת מחיר הקוטג' באופן קבוע ובשיעור ניכר

בתום יום שלם של פגישות הודיעה הערב אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב כי היעד הבא לחרם הצרכנים הוא חברת "תנובה". האגודה צופה שבחרם שיחל ביום שני הבא בתאריך 12.9 ישתתפו עשרות אלפי משקי בית בישראל.

בהודעת אגודת הסטודנטים נאמר כי "לחברת תנובה חלק משמעותי בבעיית יוקר המחייה מכיוון שהיא שולטת ב 52% משוק החלב, ומעלה את מחירי המוצרים לעיתים קרובות וללא כל הצדקה. מטרתו של החרם היא כפולה, להוריד את מחירי המוצרים של החברה, ולהביא, בעקבות כך, להורדת מחירים גם של שאר הספקים: שטראוס וטרה".

ראשי האגודה מסרו כי כל סיכום עתידי עם תנובה יכלול סעיף המבטיח כי הרפתנים לא ייפגעו.

שופרסל דיל. שי מכלוף
הוזילה 30 מוצרי בסיס. שופרסל/שי מכלוף

בשבוע שעבר, לאחר שאגודת הסטודנטים הודיעה כי היא מחרימה את רשת "שופרסל" וקראה לציבור שלא לקנות בסניפי הרשת, פנו מנהלי שופרסל לראשי האגודה ולאחר סדרת פגישות נענתה הרשת לדרישת המוחים והוזילה ב-20% סל של 30 מוצרים בסיסיים. עתה, מקווים ראשי האגודה להגיע להישגים נוספים מול תנובה.

אגודות הסטודנטים של אוניברסיטת חיפה ושל המכללה האקדמית שנקר כבר הודיעו כי יתמכו בחרם. מאגודת הסטודנטים של אוניברסיטת ת"א נמסר כי לפחות עוד עשר אגודות סטודנטים צפויות להצטרף למהלך עד תחילת השבוע הבא.

אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת ת"א פתחה קבוצה בפייסבוק הקוראת להחרים את שופרסל לשבוע ימים ונרשמו אליה כ-7,000 איש. בתגובה, פנה אל האגודה מנכ"ל ונשיא שופרסל, אפי רונהויז, וביקש לדון עמם בכדי לחשוב על פתרונות שימנעו את החרם. תחילה, הודיעה האגודה על דחיית החרם ב-48 דעות ולאחר מכן, משהגיע להסדר עם שופרסל, הודיעה על ביטול החרם.

ההסכם קבע כי שופרסל תוזיל 30 מוצרים לבחירת הסטודנטים ב 20% עד לאחר חג הפסח. בין המוצרים שהוזלו: מטרנה 400 גרם, חיתולי האגיס פרידום, קוטג' תנובה, קורנפלקס תלמה, חלב שקית תנובה, חומוס אחלה ועוד.

מה דעתכם על החרם? בואו לדבר על זה בפייסבוק

מבטיחים להוזיל מוצרים

תנובה, כשחקנית הגדולה ביותר בשוק החלב והספקית הגדולה ביותר במשק, המחזיקה ב-15% מכלל שוק המזון, היתה הראשונה להיפגע מחרם הצרכנים על הקוטג' שהתחיל במחצית יוני. החברה חוותה ביקורת תקשורתית רבה ואף הראתה ירידה במכירות לפרקים. כעת, בניגוד לפעם קודמת, ואחרי שאולי קיוותה ששככו הרוחות, צפויות להודיע אגודות הסטודנטים על חרם ישיר כנגדה.

מנתוני חברת סטורנקסט שפורסמו ב-TheMarker עולה כי, בשבועיים הראשונים של אוגוסט חוותה תנובה ירידה בנתחי השוק שלה. נתח השוק של תנובה עמד על 56.3% מכלל שוק החלב לעומת 56.7% בחודש יולי . גם אם משווים את נתחי השוק לתקופה המקבילה ב-2010, חוותה תנובה ירידה בנתחי השוק: בשבועיים הראשונים של אוגוסט 2010 החזיקה תנובה בנתח שוק של 56.6%. במחצית הראשונה של השנה (ינואר עד יוני) עוד החזיקה תנובה בנתח שוק של 57.3%. בחודש יולי הראתה תנובה התחזקות בנתחי השוק לעומת חודש יוני החודש בו פרצה המחאה אז החזיקה בנתח של 56.5% (19 עד 25 ביוני) ונתחי השוק שלה היו זהים לתקופה מקבילה אשתקד.

מתנובה נמסר: "אנו מצירים על ההחלטה. היינו הראשונים שהבאנו להוזלת מחיר הקוטג' באופן קבוע ובשיעור ניכר. בנוסף, לקראת החגים התחלנו לשווק אריזות מוגדלות ללא תוספות תשלום של מוצרי בסיס בהם חלב, קוטג' וגבינה לבנה".

"תנובה מבטיחה להוזיל מחירי מוצרים באופן קבוע ברגע שהממשלה תפרסם את החלטותיה הסופיות אשר מתייחסות לכל שרשרת הערך. כחברה המפרנסת 8,500 משפחות, אנו מבינים את קולם של הצרכנים. בכוונתינו להמשיך במהלכים נוספים לטובת הצרכנים בתקופת החגים ולאחריהם וכל זאת עד לפיתרון שיוגדר על ידי הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully