וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא טורקיה: לא הטרדנו נוסעים ישראלים באיסטנבול

ניר יהב

8.9.2011 / 14:06

עבדוללה גול הגיב לתלונות של ישראלים כי הושפלו בנמל התעופה באיסטנבול - והצהיר: "לא הייתה כל פעולה שכזו או כל הטרדה". לדבריו, טורקיה נחושה לפנות לבית הדין הבינלאומי בהאג

"לא הייתה כל הטרדה של נוסעים באיסטנבול". כך הצהיר היום (חמישי) נשיא טורקיה עבדוללה גול, בעקבות תלונות של נוסעים מישראל, שטענו כי הושפלו בתחילת השבוע על ידי שוטרי המכס בנמל התעופה באיסטנבול.

משבר עם טורקיה - כותרות אחרונות
ברק: טורקיה אינה אויב, הגל הזה יעבור
נתניהו: "צדקת הדרך היא נכס אסטרטגי של ישראל"
ישראלים נחקרו בנמל התעופה באיסטנבול: "הרגשנו גטו"
זה מה שנשאר: יחסי ישראל-טורקיה - תמונת מצב

בשיחה עם כתב של רשת אל-ערבייה התייחס גול גם ל-דו"ח פאלמר, שסקר את נסיבות הריגתם של תשעה בני אדם בספינה "מאווי מרמרה". לדבריו, מדינתו תפנה בהקדם לבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, כדי שהדיינים בו יחליטו "אם המצור על עזה חוקי או לאו". בתשובה לשאלה על התקרית בנמל התעופה באיסטנבול, אמר גול בתוקף: "לא הייתה כל פעולה שכזו או כל הטרדה. ההחלטה של טורקיה להקפיא את היחסים נוגעת למדינות ולא ליחידים".

ביום שני האחרון טענו כ-40 אנשי עסקים שטסו מישראל לטורקיה, כי כשנחתו בנמל התעופה אתאטורק באיסטנבול הם רוכזו בפינת הטרמינל, דרכוניהם נלקחו והם נחקרו במשך למעלה משעה וחצי. רק לאחר התערבות משרד החוץ הוחזרו להם הדרכונים, הם תושאלו ביחידות ואז הורשו להיכנס למדינה. משרד החוץ באנקרה טען כי הוא איננו מכיר את הפרטים וכי לא ניתנה הנחייה לעכב נוסעים מישראל. בירושלים מעריכים כי האירוע באיסטנבול התרחש על רקע טענות טורקיות על השפלות שעברו תיירים טורקים במהלך הבדיקה הביטחונית בצאתם מישראל.

בנוסף לכך, מספר ישראלים ששבו באותו יום לישראל מטורקיה עם חברת התעופה "טורקיש איירליינס" סיפרו כי הושפלו במהלך הבידוק הביטחוני שנערך להם לפני הטיסה. לדבריהם, תכולת המזוודות שלהם נבדקה באופן קפדני מהרגיל, והם אולצו לעבור בדיקה גופנית משפילה. כשנשאלו לפשר הבדיקה, ענו להם אנשי הביטחון הטורקים כי אלה ההוראות שקיבלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully