וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישומים נגד 8 מעצורי הפגנת המאהלים מול העירייה

השמונה, בהם יגאל רמב"ם מיוזמי המחאה, נעצרו אתמול במהלך הפגנת המחאה על פינוי המאהלים מחוץ לבניין העיריה בת"א, במהלכה עוכבו לחקירה כ-40 בני אדם. רמב"ם: "מעצרים פוליטיים"

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכה: גדי וינסטוק)

משטרת ישראל הגישה לפני זמן קצר (חמישי) לבית משפט השלום בתל אביב כתבי אישום נגד שמונה מפגינים שנעצרו אתמול במהלך הפגנת המחאה מול בניין עיריית תל אביב. בין המפגינים, נגדם הוגש כתב אישום בגין תקיפת שוטר ושימוש בכוח כדי למנוע מעצר, נמצא גם יגאל רמב"ם, מיוזמי המחאה החברתית. המפגינים, שמחו על פינוי אוהלים ברחבי העיר, זרקו ביצים וצבע לעבר בניין העירייה ואף ניסו לפרוץ לתוכו, תוך כדי עימותים אלימים עם כוחות המשטרה.

רמב"ם אמר לעיתונאים לפני הדיון בכתבי האישום כי "נמשיך להיאבק על הזכויות שלנו עד שננצח. אלו מעצרים פוליטיים". יצוין, כי לא הוגשה בקשה לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם, והם שוחררו עם תום הדיון ממעצר. אחד מהעצורים שוחרר בתנאים מגבילים ונאסר עליו לקחת חלק בפעילות מחאה למשך 60 יום, מפני שהוא נאשם כי נתן אגרוף לשוטר.

סלע המחלוקת בין הצדדים היה בסוגיית הרחקתם מפעילות המחאה החברתית. עו"ד ברק כהן, המייצג שישה מהעצורים, אמר כי "המעצרים הם ניסיון של המשטרה למוסס את המחאה". בתגובה, ענה השופט, שמאי בקר, שלא מדובר בקונספירציה של המשטרה והוסיף כי "המחאה הגיעה עד מגדל השן". אחת מהנאשמות הסבירה כי "לא התכוונו לפעול באלימות, זה לא המסר שלנו. זו זכותנו לזעוק את הכאב שקיים במדינת ישראל".

עוד על פינוי אוהלים:
דרעי נגד פינוי האוהלים: ”נגמרה ההפגנה אז זהו?”
חולדאי: ”מאיימים על חיי, אך לא אלך עם מאבטחים”
בית המשפט הקפיא פינוי מאהלי המחאה בתל אביב
מפגינים נעצרו בתל אביב, בחולון הוקם המאהל מחדש

כתב אישום למפגינים מול עיריית תל אביב שהתעמתו עם שוטרים, ספטמבר 2011. נמרוד סונדרס
חמישה מהמפגינים שנעצרו אמש מול עיריית תל אביב בבית המשפט/נמרוד סונדרס

במהלך ההפגנה אתמול עוכבו לחקירה כ-40 מפגינים, ביניהם גם יגאל רמב"ם, מיוזמי המאבק. במקביל לעימותים עם כוחות המשטרה, חסמו המפגינים כבישים הסמוכים לבניין העירייה. ראש העירייה, רון חולדאי, הוצא מהבניין בליווי שוטרים. המפגינים במקום הניפו שלטים כגון: "חולדאי תתפטר", "חולדאי – כלב השמירה של הממשלה", "לא זזים מפה, ממשיכים לעמוד על זכויותינו". שמרית אלישר, אחת המפגינות, אמרה לוואלה! חדשות כי "חולדאי רצה לנקות הבוקר את הרחובות בשביל התיירים העשירים שלו. במקום לטפל בבעיות קונקרטיות, הוא טאטא בעיות מתחת לשטיח אל הפח".

הפגנה מול בניין עיריית תל אביב במחאה על פינוי המאהלים בתל אביב, ספטמבר 2011. דרור עינב
עימותים בין מפגינים לשוטרים מחוץ לבניין עיריית תל אביב, אתמול/דרור עינב

מאוחר יותר הפגינו עשרות מפעילי המחאה החברתית מול ביתו של חולדאי, בשכונת תל ברוך במחאה על פינוי האוהלים בעיר. המפגינים צעקו: "לשחרר את העצורים - לעצור את חולדאי". בין המפגינים, נמצאה גם דפני ליף, מיוזמות המאבק. במקום נכחו כוחות משטרה רבים. חולדאי אמר הבוקר בראיון לגלי צה"ל כי התקבלו איומים על חייו, אך הבטיח כי לא יילך עם מאבטחים. "אני לא יוצא נגד המפגינים, ותמכתי במחאתם מראשיתה. זו מחאה אמיתית ומכובדת", אמר.

בתוך כך, בתום ערב סוער, החליט הלילה שופט תורן מבית המשפט השלום בתל אביב על הוצאת צווי מניעה לפינוי מאהלי המחאה בעיר, עד לדיון במעמד שני הצדדים, שמועדו ייקבע מחר. צווי המניעה חלים על המאהלים בשדרות רוטשילד, שכונת לוינסקי, שדרות נורדאו ושדרות בן גוריון. עורך הדין המייצג את המפגינים אמר כי "מטרת העתירה הייתה למנוע מצב שבו העירייה והמשטרה יגיעו שוב בלילה כמו גנבים ויפנו אוהלים. היום כל אזרח צריך לשים בצד את חובת הציות לחוק ולעמוד על זכויותיו ולא על החוק".

(עדכון ראשון: 12:16, 08.09.11)

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully