וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני לעיתון טורקי: המשבר - מהתנהגות אמוציונלית

פנחס וולף

7.9.2011 / 9:35

במאמר שכתבה ציפי לבני לעיתון "הורייט" היא מסבירה כי "הגיע הזמן לחשוב עם הראש, לא עם הבטן". היא גם מעבירה ביקורת על הטורקים: "השפלת אזרחים ישראלים בנמלי תעופה אינה הפתרון"

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני ממשיכה להופיע בתקשורת הטורקית ולהביע את דעתה על יחסי ישראל-טורקיה. הבוקר (רביעי) פרסמה לבני מאמר דעה בעיתון הטורקי "הורייט". "אין לי ספק שטורקיה שואפת לתרום לתהליך השלום האזורי, וגם אני מקווה שיחל מחדש התהליך המדיני", כתבה, "אולם האירוע של משט המרמרה, והתוצאות הקשות שלו, יצרו מחלוקת חסרת תקדים בין המדינות. מבחינת ישראל – לחיילים שלנו לא הייתה ברירה אלא להגן על עצמם. אולם, בשל תוצאות האירוע, ישראל כבר באותו היום הביעה צער על אובדן החיים בעימות".

עוד על המשבר עם טורקיה:
ארה"ב הביעה דאגה מהמשבר עם טורקיה וקראה להרגעתו
טורקיה השעתה קשרי המסחר הביטחוני עם ישראל
זה מה שנשאר: יחסי ישראל-טורקיה - תמונת מצב

יושבת ראש האופוזיציה ציפי לבני בדיון 40 החתימות, אוגוסט 2011. עומר מירון
" זה הזמן לשים בצד את הרגשות". לבני/עומר מירון

לבני הביעה אופטימיות באשר לסיכוי להשיב את יחסי שתי המדינות לקדמותם: "עכשיו זה הזמן לשאול עצמנו: האם ניתן לגשר על חילוקי הדעות ולשוב לדיאלוג שמשרת את האינטרסים של שתי המדינות? אני מאמינה שכן. זה הזמן לשים בצד את הרגשות ולהתחיל לראות איך פותרים את הבעיות בינינו, במקום להעמיק אותן".

עוד הסבירה לבני, כי המשבר הנוכחי נובע מפעולות על סמך רגשות וכי "אי אפשר שלא להיות מוטרדים מהפגיעה במערכת היחסים החשובה הזו בשל פעילות מדינית שמונעת מאמוציות. עכשיו זה הזמן של ישראל וטורקיה לחשוב עם הראש, לא עם הבטן, ולפעול בשיקול דעת".

למרות שמדובר במאמר בעיתון טורקי, לבני לא היססה למתוח ביקורת על השפלת הישראלים שלשום בנמל התעופה באיסטנבול. "גם אם לממשלות יש חילוקי דעות, אסור שהעמים יהיו אלו המשלמים את מחיר המחלוקת", היא קבעה. "השפלת אזרחים ישראלים בנמלי תעופה היא לא הפתרון לחילוקי הדעות הללו, והיא לא תקל על תהליך השבת היחסים למסלולם. היא אף תקשה עליו. אפילו כשהמחלוקות בין הממשלות חמורות – האזרחים הפשוטים לא צריכים לשלם את המחיר – לא בשדה התעופה ולא בשום מקום אחר".

גם ארצות הברית הביעה אמש, לראשונה באופן רשמי, את דאגתה מהמשבר הדיפלומטי בין ישראל וטורקיה וקראה למדינות להרגיע את ההסלמה שנוצרה. "אנחנו מודאגים", אמרה ויקטוריה נולנד, דוברת מחלקת המדינה האמריקאית בשם שרת החוץ הילרי קלינטון, והוסיפה כי "הדגשנו מול ממשלות שתי המדינות כי אנחנו מקווים שנוכל להוריד את המתח, ולגרום לישראל וטורקיה לשוב ולדון בנושא שיפור היחסים ביניהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully