וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנייה לנתניהו: מנע פינוי מאהלי המחאה בכוח

האגודה לזכויות האזרח ואגודת הסטודנטים פנו לנתניהו, אהרונוביץ' ולשלטון המקומי כדי שימנעו מימוש צווי הפינוי שהוצאו למאהלים ברחבי הארץ. "פגיעה חריפה בזכות המחאה של המפגינים"

בעקבות הוצאת צווי פינוי למאהלים בערים שונות ברחבי הארץ פנו אמש (שני) האגודה לזכויות האזרח ואגודת הסטודנטים לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לשר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', ולשלטון המקומי, על מנת למנוע את הפינוי. "על מובילי המחאה מוטלת האחריות לוודא כי המוחים לא ינקטו צעדים אלימים, אך מנגד חובת המדינה להבטיח שלאזרחים אלה תהיה תקווה ולהעניק להם פתרונות ריאליים בטווח הזמן המיידי", כתב יו"ר התאחדות הסטודנטים, איציק שמולי, לנתניהו, והוסיף כי "עד מציאת פתרונות כאלו אבקש את התערבותכם למניעת פינויים של אלו שיבחרו להישאר במאהלים".

מסכימים עם טענות אנשי המאהלים? בואו לדבר על זה בפייסבוק

עוד באותו נושא:
בעיר האוהלים המתפרקים מנסים לשמר על גחלת המחאה
הסטודנטים פירקו אוהלים בשדרות רוטשילד בתל אביב
בצפון לא מפרקים מאהלים: "הוכחנו שיש לנו כוח"

פירוק מאהל מחאת האוהלים בירושלים, אוגוסט 2011. עומר מירון
הפירוק היזום של המאהל בירושלים, אתמול/עומר מירון

"לא הייתה קודם ואין כעת כל הצדקה להורות על פינוי מאהלים הממוקמים ברחבת עירייה או בגנים ציבוריים. באופן מובהק, מאהלים כאלו אינם גורמים הפרעה לציבור המצדיקה פגיעה כה חריפה בזכות המחאה של המפגינים", אמרה עורכת הדין נירה שלו מהאגודה לזכויות האזרח, והדגישה כי הקמת מאהל מחאה הינה חלק מזכות היסוד לחופש ביטוי וחופש המחאה.

יושבי מאהל המחאה בבת-ים שברחבת העירייה קיבלו היום צווי פינוי המורים להם להתפנות תוך 24 שעות, בעילה של שמירה על הסדר והניקיון. המאהל בקרית מוצקין פונה הבוקר, זו הפעם השנייה מתחילת השבוע, והפעם נעזרה העירייה בשופל לצורך הפינוי. כמו כן, לטענת הפעילים הפינוי נעשה תוך שימוש בכוח לא סביר. גם יושבי המאהל בפרדס חנה קיבלו צווי פינוי, אך לעת עתה הם בוטלו, לאחר שהושגה הסכמה בין יושבי המאהל לסגן ראש העירייה.

עיריית חולון הוציאה אתמול צווי הריסה לעשרה מבנים זמניים שהוקמו במאהל בשכונת ג'סי כהן בעיר, והעירייה מתכוננת לפינוי שייערך הלילה בליווי כוחות משטרה ויס"מ. לפני כשבוע הוקמו מבני הקבע על ידי פעילים חברתיים שסיפרו אז כי "הגיעו לפה היס"מ והמשטרה והם התנהגו לא יפה וניסו להרוס לנו ולא הצליחו. היום אנחנו מתכוננים להמשיך. אם לא באים לבנות לנו אנחנו נבנה לעצמנו כי אין לנו לאן ללכת".

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

עדכון ראשון: 21:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully