וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצפון לא מפרקים מאהלים: "הוכחנו שיש לנו כוח"

קובי דוד

4.9.2011 / 18:40

מארגני המחאה בצפון מותירים את מאהלי המחאה על תילם ובודקים במקביל להעמיק את ההידברות עם ראשי הרשויות, על מנת לרתום אותם למאבק. "המילה האחרונה לא נאמרה"

בזמן שמאהל הסטודנטים בשדרות רוטשילד בתל אביב פורק, החליטו מארגני המחאה החברתית בצפון הארץ להמשיך ביתר שאת את מאבקם. בקריית שמונה הוחלט היום (ראשון) להשאיר את האוהלים על כנם ולהמשיך באותה הדרך וכך גם בעפולה ובראש פינה. אולם, מעתה, מארגני המחאה בצפון יתרכזו בשיח הידברות מעמיק יותר עם ראשי הרשויות, על מנת לרתום אותם לשותפות מלאה סביב המחאה.

המחאה לא פוסקת - כותרות אחרונות:

הסטודנטים פירקו אוהלים בשדרות רוטשילד בתל אביב
ראש הממשלה אחרי ההפגנה: "נתקן עיוותים חברתיים"
דפני ליף: "קיץ 2011 - הקיץ של התקווה הישראלית"

אמש נרשמה הצלחה מסחררת בכל הקשור למחאה המתחוללת בצפון. במספר ערים התקיימו הפגנות וצעדות גדולות: בקריית שמונה נכחו כעשרת אלפים איש ברחבת המאהלים הנמצאת בסמוך לקניון נחמיה בעיר, בצומת המרכזי של ראש פינה התקיימה הפגנה המונית של כעשרת אלפים איש ובעיר עפולה יצאה הפגנת המונית משדרות ארלוזורוב ועד להיכל התרבות. למעלה מעשרת אלפים מפגינים קראו לתושבים לצאת מהבתים ולהמשיך במאבק החברתי.

"העצרת בעפולה שמה לנגד עיניה את חשיבות זכות הציבור למחאה, לשוויון ולזכות ביטוי", ציינו מארגני המחאה בעפולה, "קבוצת יושבי המאהל בעפולה מגובשים וימשיכו לפעול אל מול הקהילה האזורית בתיאום עם 'החזית הצפונית'. ועם מטה המאבק הארצי".

"נתכונן לפריצה חדשה שלא תהיה לה אח ורע"

יו"ר אגודת הסטודנטים במכללה האקדמית עמק יזרעאל, רון מרגלית, אמר כי "עדיין לא אמרנו את המילה האחרונה. אנחנו הסטודנטים נמשיך להיאבק באותה הדרך. כמו כולם אנחנו ממתינים בדריכות להחלטות שיגיעו מוועדת טרכטנברג. אין ספק שגדל בקרבנו החשש כי הוועדה לא תספק את מבוקשנו ואז נתכונן לפריצה חדשה שלא תהיה לה אח ורע. יש לנו רצון אמיתי להיפגש עם ראשי מועצות ורשויות במטרה לקדם את העניינים שלב אחד נוסף".

גם בקריית שמונה, תמונת המאהלים לא צפויה להשתנות. קבוצת הסטודנטים שנמצאת במקום במהלך השבועות האחרונים תרחיב את פעילותה. יו"ר אגודת הסטודנטים במכללה האקדמית תל חי, אביעד רוזנפלד, הוסיף כי "אנחנו נשארים מאוחדים ולא מפרקים את המאהלים. אתמול הוכחנו לכולם שיש לנו את הכוח להתאגד יחד".

גם בראש פינה הקטנה הצליחו מארגני המחאה להרים הפגנה מכובדת. מייסד המחאה במושבה, יאיר אורן הוסיף כי "מבחינתנו אנו נמצאים רק בהתחלה. אין לנו כל כוונה לעצור, לא נוריד את הרגל מהגז עד שנשיג את מה שאנחנו רוצים. אנחנו נקיים פעילויות שונות ומגוונות, תוך תיאום מלא עם שאר מועצות שונות שיירתמו למאבק".

לפניות לכתב: davidkobi@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully