וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעיר האוהלים המתפרקים מנסים לשמר את גחלת המחאה

5.9.2011 / 19:39

אחרי שאגודת הסטודנטים הודיעה על קיפול המאהלים, בעיר שהציתה את המחאה נותרו עדיין רבים האוהלים שהוקמו בשיאה. יושביהם, שנשארו מאחור, זועמים: "דפני ליף והסטודנטים בגדו בנו"

יומיים אחרי הפגנת הענק בכיכר המדינה, וכמעט חודשיים לאחר שהוקם האוהל הראשון בשדרות רוטשילד, מאהלי המחאה החברתית ברחבי תל אביב הולכים ומתפרקים. על רקע הודעת התאחדות הסטודנטים הארצית על תחילת קיפול האוהלים, נותרו בתל אביב, לפי ספירת הפקחים, 756 אוהלים - 520 פחות ממספר האוהלים שעמדו בשיא המחאה.

מחאת האוהלים - כותרות אחרונות
הסטודנטים פירקו אוהלים בשדרות רוטשילד בתל אביב
בצפון לא מפרקים מאהלים: ”הוכחנו שיש לנו כוח”
סטודנטים יפרקו אוהלים בת”א, פעילים: לא נזוז מכאן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשדרות רוטשילד ניכר ההבדל ביתר שאת. במאהל המייסד נותרו בעיקר אלה שאין להם לאן ללכת, או לחלופין, צעירים אידיאליסטים בודדים. בסך הכול נותרו בו 490 אוהלים בלבד, לעומת כ-901 בשיאו. בימים האחרונים מנסים הפעילים לחדש את רחבת הנאומים, לשדרג את מרכז המידע הרעוע, ואת רחבת ההופעות, במטרה להחיות את האווירה במקום. במטרה להילחם בדלילות, ברוטשילד שואפים לצמצם ולרכז את המאהל לקטע שבין כיכר הבימה לרחוב שינקין.

דרור, פעיל במרכז המידע של המאהל, מסרב לוותר עליו. "מי שפרש פרש, מה שחשוב עכשיו זה להביא את מאהל רוטשילד למצב של ניקיון וסדר". במאהל זועמים על דפני ליף והסטודנטים: "אנחנו מרגישים שהיא וחבריה הסטודנטים בגדו בנו. כל ילד בכיתה ג' מבין שאין שום היגיון או סמכות בהוראתם לפירוק האוהלים. אנחנו בכל מקרה נשאר עד הסוף. כל מי שלא חבר בארגון כלשהו יישאר עד הסוף".

פירוק מאהל מחאת האוהלים בירושלים, אוגוסט 2011. עומר מירון
"אין שום היגיון או סמכות בהוראתם לפירוק האוהלים". מפרקים אוהלים בירושלים/עומר מירון

במאהל בשכונת התקווה, לעומת זאת, כמעט ולא פורקו אוהלים. שם נערכים בימים אלה לחורף, והחלו בהקמת חיפוי לאוהלים, כדי ליצור משטח גדול ויבש שיגן עליהם. איציק אמסלם, אחד ממייסדי המאהל, אמר כי הוא "סמוך ובטוח שהמאהל ישרוד את החורף. התחושה שלי ושל נציגי מאהלים רבים היא שדפני ליף וחבריה עשו עלינו תרגילים וספינים בחודש האחרון, והם הגורם הישיר לפירוק חלק המאהלים בתל אביב. הם לא התייעצו ולא קיבלו את הסכמת נציגי המאהלים לפירוק. מדובר בשליחים סמויים של הממסד מטעם השמאל. אנשים שיצאו למאבק פרטי מרגישים נבגדים". אמסלם התעמת אתמול עם ליף בעת ביקורה במאהל המחאה בחולון ושאל אותה למה היא לא מקבלת את הכרעת הרוב. ליף לא השיבה.

מאהל המחאה בגינת לוינסקי תל אביב, יולי 2011. קובי אליהו
נרשמו בו אירועים אלימים. המאהל בלוינסקי/קובי אליהו

מאהל לוינסקי, הממוקם בדרום העיר, רשם מאז שהוקם מספר אירועים אלימים, וכיום הוא מלווה על ידי נוכחות משטרתית גבוהה. חלק מהפעילים החברתיים שהיו ממקימי המאהל עזבו את המקום בגלל האווירה האלימה והקשה ששוררת בו, בייחוד בשעות הלילה. איתי ברק, מיושבי המאהל, אומר שהמאהל מלא לאחרונה בחסרי בית ונרקומנים, אך אין זה מפתיע. "זה היה אזור מפחיד מאז ומעולם. כעת חלק מבעיות הרחוב נהפכות לחוויות יום יומיות של יושבי המאהל". לדעתו, "מאהלים של אזורי מצוקה יישארו על הקרקע כי לאנשים פה אין ברירה אחרת". בסך הכול נותרו במאהל 31 אוהלים מתוך 70 בסך הכול.

מלבד המאהל בשכונת התקווה, מגמת ההתמעטות ניכרת בכל המאהלים התל-אביביים. בגן השניים ביפו, שרשם בשיאו 30 אוהלים, נותרו 15 בלבד, ובשדרות וושינגטון שבדרום העיר לא נותר אף אוהל מתוך 11.

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully