וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנטים יפרקו אוהלים בת"א, פעילים: לא נזוז מכאן

התאחדות הסטודנטים צפויה להתחיל בפירוק נציגותה במאהל המחאה בשדרות רוטשילד. מספר פעילים דווקא מתעקשים להישאר. גם בירושלים יחל הערב פירוק המאהל ב"גן הסוס"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

יום אחרי עצרות הענק ברחבי הארץ, התאחדות הסטודנטים צפויה להודיע אחר הצהריים (ראשון) כי אוהל הסטודנטים בשדרות רוטשילד בתל אביב יפורק - מה שיבשר על האות לתחילת לצמצום נציגותה של התאחדות הסטודנטים במאהלים השונים. רועי נוימן, מראשי המאבק, אמר אתמול כי נבחנת האפשרות לרכז את המאהלים בגושים אזוריים.

גם בירושלים יפורק הערב המאהל שהוקם ב"גן הסוס". המארגנים מסרו כי "האוהלים ושאר הציוד יקופלו וייאספו במטרה להכשיר את הגן כמקום לעשייה חברתית בו יתקיימו מדי שבוע הרצאות, מליאות והפגנות כחלק מהמשך המאבק לצדק חברתי". עוד נמסר כי המחאה נמשכת וכי מדובר ב"תחילתו של השלב השני במאבק שיכלול מעבר לאופי פעולה לטווח הארוך בשאיפה לכינון הישגים משמעותיים בעתיד ויצירת שינוי מהותי בסדר החבר מהותי בסדר החברתי-כלכלי בישראל".

האם צריך להתחיל בפירוק האוהלים? בואו להצביע בפייסבוק

מחאת האוהלים - הכותרות האחרונות
ראש הממשלה אחרי ההפגנה: "נתקן עיוותים חברתיים"
השר ארדן אחרי הפגנה: "נביא התיקונים שהעם רוצה"
דפני ליף: "קיץ 2011 - הקיץ של התקווה הישראלית"

לעומתם, על רקע הדיווחים על הכוונות לפרק את האוהלים, יושבי מאהל רוטשילד מבהירים כי לא יפנו את האוהלים מהשדרה. חלקם טענו הבוקר כי למרות הצלחת העצרת אתמול ואולי אף בגללה, אסור לפנות את האוהלים משום ש"המאהל הוא מקום חשוב למפגש ולארגון פעילויות".

המאהל ברוטשילד, שם החלה תנועת המחאה, הצטמצם מאוד בשבועות האחרונים. המטבח המרכזי נסגר, כמות האוהלים הצטמצמה ורבים מיושבי המאהל שבו לבתיהם והותירו אוהלים רבים נטושים. גם הבוקר, ניתן היה לראות אוהלים רבים ריקים, אך אלה שמתגוררים בהם הדגישו כי אין בכוונתם להתפנות.

"ההחלטה היא בידי האנשים ואנחנו החלטנו לא לפנות אוהלים" אמרה לוואלה! חדשות אחת מיושבות המאהל, ליסה מילר. "נהיה כאן עד שהדברים ישתנו. חורף, סתיו, אביב, הוריקנים. אנחנו כאן, משום שברגע שאנשים לא יהיו ברוטשילד לא יהיה את מי להוציא לפעילות. כי הרי רוטשילד הוא המאהל המרכזי ורוב הפעילות יוצאת מכאן. מי שרוצה ללכת זו זכותו. מי שרוצה להישאר זו גם זכותו".

תושב נוסף במאהל אמר כי "עד שלא יהיה שינוי אני לא זז מכאן. אני מוכן להישאר כאן גם שנים". חברו המתגורר גם הוא במאהל ברוטשילד הוסיף כי "עברנו את הגראדים, המשטרה לחצה עלינו להתקפל, אבל עברנו את זה ולכן לדעתי צריך להמשיך".

לפניות לכתבים: ניר - nir_yah@walla.com בועז - bobi1979@walla.com

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גרף מספר המשתתפים בהפגנות/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully