וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשמל נותק בשל חוב, הדיירים רצים למקלט בחושך

רמי שני

5.9.2011 / 14:43

דיירי מתחם בניינים באופקים נאלצים לרוץ למקלטים בעת ירי רקטות בחושך מוחלט. זאת בשל חוב של 6,000 שקלים לחברת החשמל. לדברי הדיירים, לרשויות אין פתרון: "אמרו לנו להדליק פנס"

"הילדים שלנו רצו למקלט בחושך, התגלגלו, חטפו מכות וכל זה בגלל שאין חשמל בחדר המדרגות. יש חוב של הבניין, שאומרים לנו שהגיע ל-6,000 שקלים, אז ניתקו את האור שם" - כך סיפרה השבוע יוכי סוסן, דיירת בבניין באופקים שהחשמל אל חדר המדרגות שלו נותק בשל חוב, דבר שמאלץ את הדיירים לרדת למקלטים בחושך - פעולה אותה הם עושים באופן תדיר לאחר ההסלמה האחרונה במצב הביטחוני באזור.

בעיה דומה קיימת בבניינים נוספים בשכונה. דיירי השכונה נאלצו בשבועות האחרונים לצאת מספר פעמים מהדירות שלהם אל חדרי המדרגות, בשל אזעקות שהופעלו לאחר שיגור רקטות לעבר הנגב. מרבית המקרים אירעו בלילה ולדיירים לא היה אור בחדרי המדרגות: "לא יכולנו לראות לאן אנחנו הולכים" סיפרה סוסן, "גם במקלט אין חשמל. היינו בחושך וזה מסוכן".

לדבריה, הם פנו לחברת החשמל ולגורמים שונים אחרים שאמורים לטפל בנושא, כמו חברת "עמידר", עיריית אופקים ועוד, אך לא קיבלו פתרון. "התשובות שקיבלנו הן לא רציניות", אמרה סוסן בכאב. "אמרו לנו להדליק פנס כשאנחנו יוצאים החוצה. לי ולבעלי יש שישה ילדים. איך אנחנו בדיוק צריכים להתארגן כדי להוציא את כולם מהבית, כשיש חושך בחדר המדרגות?".

עוד על המצב הביטחוני בדרום
בשל ההתרעה מסיני: כוחות חי"ר הוזרמו לאזור הגבול
בעקבות התרעה לפיגוע: צה"ל מתגבר כוחות בדרום
הפסקת אש? רקטת גראד נפלה ממערב לבאר שבע

"איך נוציא שישה ילדים בחושך?"

סוסן ציינה עוד, כי בבניין שלהם ובבניינים הסמוכים אין ועד בית שיכול לקחת על עצמו את תשלום החשמל: "החוב הצטבר והוא עכשיו הרבה יותר ממה שאנחנו יכולים לשלם", היא אמרה.

מחברת החשמל נמסר בתגובה, כי החוב של הדיירים הצטבר לאורך שנים ארוכות וכי נעשו ניסיונות להסדיר עימם את הנושא: "חשבונות החשמל של חדר המדרגות לא שולמו מאז שנת 2004. בשנת 2006, לאחר שנשלחו מספר התראות לפני ניתוק, נותק החשמל בחדר המדרגות בגין החוב", נמסר מחברת החשמל.

עוד נמסר, כי "בדצמבר 2008, במהלך מבצע 'עופרת יצוקה' חובר החשמל בחדר המדרגות, עקב המצב הביטחוני, והחוב צורף לחשבונות השוטפים. מאז החיבור מחדש לחשמל, ב-2008, לא שולמו חשבונות החשמל והחוב הלך ותפח. לאחר שנשלחו מספר התראות לפני ניתוק, נותק החשמל בחדר המדרגות שוב ב- 17/05/2011. חברת החשמל מודעת לקשיים הכלכליים של דיירי הבניין, אך החברה מחוייבת בגביית תשלום עבור המוצר שאותו היא מספקת וצריכת החשמל שבוצעה על ידי דיירי הבניין".

לטענת חברת החשמל, לאורך השנים הציעו נציגי החברה לדיירים הצעות שונות לפתרון הבעיה, כגון: פריסת החוב לתשלומים או קיזוז ריבית הפיגורים מהחוב, כל זאת מתוך נכונות להגיע להסדר כלשהו. נסיונות אלו לא צלחו. "אנו מזמינים את נציגי הבניין להגיע למשרדי חברת החשמל בבאר שבע ולהיפגש עם נציגי חברת החשמל המודעים לבעיה - על מנת למצוא יחד פתרון והסדר לבעיית החוב", נמסר מחברת החשמל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully