וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקש לעדכן את תעודת הזהות וגילה כי זהותו נגנבה

תושב הצפון שביקש לעדכן את פרטי תעודת הזהות שלו הופתע לגלות כי אחיו הגדול התחזה לו. חוק המאגר הביומטרי שאושר בכנסת ב-2009 נועד למנוע מצבים כאלה, אך טרם יושם בגלל ביורוקרטיה

תושב אזור הצפון בשנות ה-50 לחייו, אשר הגיע לאחרונה ללשכת רשות האוכלוסין וההגירה בעכו במטרה לעדכן פרטים בתעודת הזהות, התבשר כי כבר הנפיק לא מזמן תעודת זהות חדשה. הפונה המופתע הבהיר כי שנים רבות לא חידש את תעודת הזהות שבידיו ועל כן הדבר תמוה.

בדיקה יסודית העלתה כי לפני מספר חודשים אכן הונפקה לו תעודת זהות חדשה עקב אבדן, אולם הפונה היה אחיו, גבר בשנות ה-60 לחייו, אשר ביקש להתחזות לו. משנוכח כי נגנבה זהותו ללא ידיעתו, הגיש תלונה במשטרת עכו כנגד האח המתחזה.

בסוף שנת 2009 אישרה הכנסת את חוק המאגר הביומטרי, שנועד בין השאר, למנוע מצבים של גניבת זהות. החוק מפשר הנפקת תעודת זהות ודרכונים חכמים והקמת מאגר ביומטרי התחלתי של מקבלי התעודות. החוק קובע כי המאגר הביומטרי יישמר באופן מוצפן ולא יכלול שום רישום ושום פרט מזהה של אותו תושב. במשרד הפנים תקום רשות לניהול המאגר שתהיה אחראית לניהול המאגר ולהנפקת נתוני זיהוי ביומטריים, והמשטרה תוכל לקבל נתונים מהמאגר רק באמצעות צו בית משפט. החוק החדש כולל גם ענישה מחמירה, של שנה עד שבע שנות, כלפי עובדים או אזרחים שיטפלו בנתוני המאגר שלא כדין.

עם זאת, קבע דו"ח מבקר המדינה שהתפרסם במאי האחרון, כי משרד הפנים מייצר סחבת מזיקה ובלתי נסבלת בכל הקשור ליצירת תעודות זהות חכמות. "אף על פי שבדיונים שהתקיימו בעניין הגדירו כמה גורמים את החלפת תעודת הזהות הקיימת בתעודת זהות חכמה כצורך לאומי, הנושא לא קודם וההחלטות לא יושמו", קבע הדו"ח. התוצאה היא המשך שימוש בתעודות זהות מיושנות להן כשלים וסיכונים דוגמת ניצול לרעה לשם ביצוע עבירות פליליות וכלכליות, הגירה בלתי חוקית ופעילות הפוגעת בביטחון המדינה.

עוד על תעודת הזהות החכמה:
סחבת "בלתי נסבלת" בתעודות הזהות החכמות
הכנסת אישרה: יוקם מאגר מידע ביומטרי
"הדרכון הביומטרי החדש - מהמאובטחים בעולם"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully