וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הדרכון הביומטרי החדש - מהמאובטחים בעולם"

לאחר שיאושרו התקנות בנושא על ידי הממשלה והכנסת, יושקו בקרוב תעודות הזהות והדרכונים הביומטרים. ראש מינהל האוכלוסין במשרד הפנים מבטיח: "תהליך הזיוף הוא לא אפשרי"

ועדת השרים לעניין יישומים ביומטריים בראשות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, תתכנס בעוד כשבועיים לדיון שמטרתו אישור התקנות ליישום החוק הביומטרי, כך נחשף הבוקר (רביעי) ב"ידיעות אחרונות". לאחר שיאושרו התקנות על ידי ועדת הכנסת המיוחדת לנושא, ייצא הפרוייקט לדרך, ובבסיסו: הנפקת תעודות זהות ודרכונים חדישים ומתקדמים לכלל האוכלוסייה הישראלית. לדברי ברוך דדון, מנהל האגף לפרוייקטים וביומטריה ברשות האוכלוסין, הדרכון יהיה "אחד הדרכונים המאובטחים בעולם". בראיון לוואלה! חדשות אמר דדון כי "תהליך זיוף הוא לא אפשרי והנסיונות לזייף יהיו מאוד יקרים".

בלשכות רשות האוכלוסין כבר ערוכים להנפקת הדרכונים החדשים: בתקופה האחרונה הוקמו מאות עמדות ממוחשבות עבור אזרחים שיגיעו לקבל את המסמכים החדשים. עם זאת, בחוק המאגר הביומטרי נקבע כי במשך השנתיים שלאחר החלת החוק, יוכל הציבור להוסיף ולשאת את המסמכים "הישנים", ולא "לשדרג" לדרכון החדש.

הדרכון החדש יכיל, בין היתר, גם שבב אלקטרוני הכולל מודם לתקשורת אלחוטית קצרת טווח. על השבב יישמרו פרטי מידע שונים על בעל הדרכון, בהם תמונה, טביעת אצבע, תאריך הלידה והחתימה של בעליו. את התעודות ידפיס בית-דפוס מיוחד בצרפת, עובדה שייתכן ומציעה פתח לתקלות, בוודאי אבטחתיות.

באשר לבעייתיות שבתחום הזיהוי הביומטרי, שזכתה לביקורת רבה בשלבי החקיקה בנושא, אמר דדון כי "המתנגדים לא יודעים בדיוק מה יהיה במאגר, ולכן הם תוקפים. המידע שיהיה לנו במאגר הוא אפסי לעומת המאגר שכבר קיים בבנקים, בחברות הסלולר, בוקפות החולים ובחברות מסחריות נוספות". לדברי דדון, ישראל מפגרת בתחום מאחורי 100 מדינות אחרות שכבר הכניסו לשימוש את הדרכונים הביומטרים - "חלקן גם בעולם השלישי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כך זה יראה: הדרכון הביומטרי של ראש מינהל האוכלוסין, ההגירה ומעברי הגבול, אמנון בן עמי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחווה שנויה במחלוקת לזכר השואה

מלבד הדרכונים החדשים, במשרד הפנים ישיקו בקרוב את תעודות הזהות החדשות. במשרד הגו יוזמה שבבסיסה מחווה לקורבנות השואה, שייתכן שחוטאת למטרתה: מספרן הסידורי של תעודות הזהות החדשות יתחיל מהמספר שישה מיליון, לזכר ששת מיליון היהודים שנספו בשואה.

עוד הוחלט במשרד הפנים, כי בתעודת הזהות החדשה ישובצו גם שישה מגני דוד קטנים – גם הם זכר לקורבנות השואה, והם יקיפו את השבב הביומטרי שיוצמד לכרטיס החכם. ככל הנראה, יהיה דמיון בין תעודת הזהות החדשה לרישיון הנהיגה הקיים, והוכנסו בה שלל אמצעי אבטחה חדשים. בניגוד לתעודה הישנה, שבה ניתן היה להחליף את התמונה בקלות – וכך לזייף את זהות הנושא אותה, התעודה החדשה תצופה בכמה שכבות של פלסטיק קשיח. מי שינפיק את התעודה, יקבל קוד סודי בן ארבע ספרות שבאמצעותו יוכל להשתמש בשירותים שונים מהמחשב הביתי, כגון הדפסת ספחים, הנפקת תעודות לידה ופטירה, וכן שינוי כתובת מגורים. היא תוחלף בתעודה הישנה ללא תשלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully