וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעתה תשלמו רק 650 שקלים על דרכון שנגנב

ועדת הכספים החליטה להפחית את האגרה שגובים על הנפקת דרכון בעקבות גניבה או אובדן מ-1,000 שקל ל-650 שקל. האגודה לזכויות האזרח: "טוב שהעונש הקולקטיבי הופחת"

בדיון שהתקיים הבוקר (שני) בוועדת הכספים של הכנסת, הוחלט כי סכום החיוב בגין חידוש דרכון שנגנב יופחת מ-1,000 שקלים ל-650 שקלים בלבד. במהלך הישיבה ביקר יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, את מדיניות משרד הפנים, ובירך את האגודה לזכויות האזרח, שעתרה לבג"ץ נגד הגבייה המופרזת.

לדברי עורך הדין עודד פלר מהאגודה לזכויות האזרח, "טוב עשו חברי ועדת הכספים של הכנסת אשר בעקבות בג"ץ, מחו על העונש הקולקטיבי, והורו על הפחתת סכום האגרה. שמירה על דרכונים היא חשובה מאוד ואולם אגרה אינה קנס, ומשרד הפנים אינו מוסמך להעניש את אזרחי ישראל, שדרכוניהם אבדו או נגנבו".

בתחילת 2010 נכנסו לתוקפן תקנות חדשות, אשר קובעות כי עבור חידוש דרכון תשולם אגרה בסך 250 שקלים, ואילו עבור דרכון חדש במקום דרכון שאבד, נגנב או הושמד תשולם אגרה בשיעור של 1,000 שקלים. האגודה לזכויות האזרח עתרה לבג"ץ נגד התקנות, בנימוק שהאגרה המנופחת במקרים של אובדן או גניבה היא למעשה קנס לכל דבר, שאותו משרד הפנים לא מוסמך לגבות.

בחודש נובמבר 2009 הוציא בג"ץ צו על תנאי, והורה למשרד הפנים לנמק מדוע רכיב הקנס באגרה לא יבוטל. בעקבות זאת, סירבה ועדת הכספים של הכנסת לאשר בחודש דצמבר 2009 הפחתה של האגרה במקרים של אובדן או גניבה לסך של 750 ש"ח, ודרשה ממשרד הפנים להפחית את האגרה. משרד הפנים נאלץ לשוב ולבחון את עמדתו, ובדיון שהתקיים היום הופחתה האגרה במקרים של אובדן או גניבה לסך של 650 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully