וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחמי שייטת 13: "גאים בנתניהו שלא התנצל"

החלטת ישראל שלא להתנצל בפני טורקיה, התקבלה בשמחה בקרב לוחמי השייטת, החשים כי הדבר היה מהווה "יריקה" בפרצופם. הם חשים הקלה עם פרסומו של דו"ח פאלמר, למרות האפשרות כי ייתבעו

החלטתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לא להתנצל בפני הטורקים התקבלה בשמחה בקרב לוחמי שייטת 13, שהשתתפו בעצירת המשט הטורקי לעזה. בשיחות סגורות, הם התבטאו בחודשים האחרונים באופן חריף מאוד, בשל הפרסומים כי ישראל שוקלת להתנצל על הריגתם של תשעת נוסעי המשט.

"אנחנו גאים בראש הממשלה נתניהו, הוא שמר על הכבוד שלנו ולא התנצל", אמר אחד מהם להוריו. "התנצלות הייתה מהווה יריקה בפרצוף שלנו. קל עכשיו לשפוט את מה שקרה על הסיפון, אבל בזמן אמת זה נראה אחרת. היו לוחמים שכמעט ונהרגו".

"שרר מתח לקראת גיבוש ההחלטה, והפרסום לגביה התקבל בהתרוממות רוח. הבנים ממעטים לשתף ולדבר על מה שקורה ביחידה, אבל אין ספק שהם מאושרים", סיפר אחד מההורים בשיחה עם וואלה! חדשות. הורה נוסף לאחד הלוחמים אמר כי שהוא מרוצה שראש הממשלה בנימין נתניהו "לא התקפל" בפני הטורקים, כלשונו. "כל הכבוד לו, הוא שמר על הכבוד הלאומי. אני אומר זאת לא רק כאבא, אלא גם כאזרח. אני חושב שהוא קיבל החלטה נכונה. לטווח הקצר אף אחד לא יודע מה יהיה, אך בטווח הארוך זה יעשה לנו רק טוב".

חיילי השייטת מותקפים בידי אנשי אוניית המרמרה. רויטרס
כמה לוחמים נחשפו ותועדו בידי אנשי המשט. סוכנויות הידיעות צינזרו את פניהם/רויטרס

עוד בנושא:
סער: "גם בעתיד לא נתנצל בפני טורקיה"
"טורקיה תגביר נוכחותה הצבאית בים התיכון"
טורקיה מימשה האיום: השגריר הישראלי יגורש
דו"ח פאלמר: "על ישראל לפצות הנפגעים"

פניהם של שלושה מהקצינים נחשפו בפני הפעילים על ספינת ה"מאווי מרמרה" ותועדה במצלמותיהם. תחקיר שנערך שייטת אישר זאת, וכעת חוששים בצה"ל כי הטורקים עלולים לפעול נגד החיילים ברחבי העולם במישור המשפטי.

"שלושת הקצינים, שתמונותיהם הוברחו מהספינה ופורסמו בכלי התקשורת הזרים, הם קצינים שנחטפו - והוכו קשות על ידי פעילי IHH", סיפר גורם צבאי המצוי בפרטי התחקיר. עם זאת, הוא אמר כי פניהם נחשפו אך שמותיהם נותרו חסויים. "מתבצעת בדיקה נוספת על מנת לראות אם יש תמונות נוספות שיכולות לחשוף לוחמים נוספים", אמר. גורמי צבא חלוקים לגבי האפשרות של פתיחת חקירה נגד הלוחמים, במידה והטורקים יפנו לבתי דין בינלאומיים, כפי שהודיעו הבוקר (שבת) שיעשו. הסנגור הצבאי הראשי, עו"ד אודי בן אליעזר, אמר כי אם אכן תיפתח חקירה, כל לוחם יהיה זכאי לייצוג משפטי מטעם המדינה.

(עדכון ראשון: 22:11)

לפנייה לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully