וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"על היועמ"ש לחקור הקשר בין הרפז לרונית אשכנזי"

גלעד גרוסמן

3.9.2011 / 17:00

התנועה לאיכות השלטון עתרה ליועץ המשפטי לממשלה, ודרשה לחקור את התנהלות גורמי החקירה, שבדקו את פרשת מסמך גלנט. אמש נחשפו כ-1,500 מסרונים בין הרפז לאשתו של הרמטכ"ל לשעבר

התנועה לאיכות השלטון הודיעה בצהריים (שבת) כי פנתה ליועץ המשפטי לממשלה בנושא הגילויים החדשים בפרשת קצין המודיעין בועז הרפז. מהתנועה נמסר כי נציגיה דרשו מהיועץ, עורך הדין יהודה וינשטיין, לפתוח בחקירה מקיפה במטרה לבדוק אם התבצעו עבירות פליליות לכאורה במסגרת הקשר החדש שנחשף בין קצין המודיעין הבכיר לרונית אשכנזי, אשתו של הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי.

עוד על מסמך גלנט
איילה חסון חושפת תחלופה של 1,500 מסרונים
גבי אשכנזי העיד בפני המבקר בפרשת המסמך
"אשכנזי הפעיל את בועז הרפז כמרגל אצל ברק"

בועז הרפז מתראיין לאיילה חסון בערוץ הראשון. תאגיד כאן
אחד מהמסרונים שנחשפו, בהם עולה כי הרפז תיווך בין משפחת אשכנזי לתורם אמיד ממקסיקו/תאגיד כאן

אתמול חשפה כתבת הערוץ הראשון, איילה חסון, כי הרפז החליף עם רונית אשכנזי כ-1,500 מסרונים במשך תקופה ארוכה. זאת, בניגוד לדברי הרמטכ"ל לשעבר, שטען כי בין שתי המשפחות לא הייתה היכרות של ממש, ובניגוד לסברה הקודמת כי היה מדובר בארבע מאות מסרונים בלבד. עד כה, לא הגיבה משפחת אשכנזי לפרסום.

"אשכנזי הדליפה להרפז: עומדים לפרסם את מסמך גלנט"

הרפז הודה בפני חסון כי היה "מבאי ביתו" של אשכנזי, וכי תיווך בינו לבין איש עסקים ממקסיקו בעסקאות נדל"ן. התנועה לאיכות השלטון הודיעה כי תפנה בנוסף לשר המשפטים, פרופ' יעקב נאמן, בדרישה למנות ועדה בלתי-תלויה, שתבדוק את התנהלות גורמי הפרקליטות, חוקרי הצבא וקציני המשטרה, שהיו מעורבים עד כה בחקירת הפרשה, שעדיין נתונה בחקירת משרד מבקר המדינה.

מהדיווח של חסון עלה חשד חמור נוסף, לפיו רונית אשכנזי הדליפה להרפז כי העיתונאי אמנון אברמוביץ' עומד לפרסם את מעשיו בערוץ 2. כמו כן, עולה, לכאורה, שאשכנזי אף סייעה להרפז לאסוף מידע על חריגות הבנייה שבוצעו בביתו של גלנט במושב עמיקם, ולהעבירו לגורמים עלומים. הסערה הציבורית סביב מה שכונתה ה"ווילה המבוצרת והראוותנית" של גלנט, פגעה פגיעה עמוקה בתדמיתו של המועמד המוביל לרמטכ"לות. עתירות שהוגשו קבעו כי האלוף פעל בצורה לא תקינה, ובעקבות החלטת היועץ המשפטי וינשטיין, שקבע כי קיים "קושי ערכי ומשפטי" במינוי, בוטל המינוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully