וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט משך עתירתו נגד ביטול מינויו לרמטכ"ל

7.2.2011 / 17:12

לאחר שכבר נבחר בני גנץ כמועמד לתפקיד הרמטכ”ל הבא, משך אלוף יואב גלנט את העתירה נגד ביטול המינויו שלו לתפקיד. עם זאת, כבר נעשתה פנייה ליועמ”ש לפסול את המינוי של בני גנץ לראש הצבא

מערכת וואלה!

(צילום: ארכיון, עריכת וידאו: עידן גוראל, קריינות: אביב אברמוביץ')

הלוחם העיקש נכנע? אלוף יואב גלנט משך היום (שני) את העתירה שהגיש לבג"ץ נגד החלטת ראש הממשלה ושר הביטחון לבטל את מינויו לתפקיד הרמטכ"ל. במקביל, השופטים קבעו גם כי בעקבות החלטת הממשלה על הביטול, הורו על מחיקתה של העתירה שהגישה התנועה הירוקה נגד מינוי גלנט.

בהודעה שהעביר פרקליטו של גלנט, עורך הדין דורי קלגסבלד, לבג"ץ נכתב כי האלוף גלנט סבר כי על הממשלה חלה חובה משפטית ומוסרית להפנות עת עניינו לבדיקה חוזרת בוועדת טירקל, שהרי לא ניתנה לו הזדמנות הולמת להפריך את הטענות הסופיות נגדו בדו"ח היועץ המשפטי ולשכנע את הגוף הממנה המוסמך כי במינוי לא נפל פגם. אבל היועץ והממשלה סברו אחרת וביטלו את במינוי. כתוצאה מכך אין טעם בהמשך העתירה.

גלנט חוזר על טענותיו כי גם בדיקת המבקר וגם בדיקת היועץ המשפטי לא חשפו פרט חדש ומהותי בפרשת הקרקעות שלא היו ידועים לפני מינויו. לדבריו, "'הפרטים המשמעותיים' המיומרים, שהתגלו כביכול בעקבות הבדיקות, הן טענות צבע בלתי מבוססות שאף נסתרות על ידי החומרים שאסף המבקר". עוד טוען גלנט כי מה ששינה את התמונה הוא "היסטריה תקשורתית מתוזמרת היטב שהובלה על ידי גורמים אינטרסנטיים", וכי לא ניתן לו מספיק זמן כדי להתכונן לחקירתו אצל המבקר ופגישתו עם היועץ המשפטי לממשלה.

בהודעה נכתב גם כי ועדת טירקל היא זו שאמורה לבדוק האם הוא ראוי מדינה ערכית לתפקיד ולא כל אדם אחר ובכלל זה גם היועץ המשפטי לממשלה, והיא אישרה את התאמתו. "גם אם לא היתה חובה לשוב לוועדת טירקל, זה הצעד שהיה ראוי לעשותו", נכתב.

גם מינוי גנץ אינו עובר בשקט

בתוך כך, גם המינוי של אלוף גנץ לתפקיד אינו עובר ללא מהמורות. לבד מוועדת טירקל שאמורה לאשר את המינוי, מוקדם יותר היום, פנה המטה למען ארץ ישראל, אל היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה ויינשטיין, בבקשה לפסול את מועמדותו של גנץ לכהונת הרמטכ"ל. על פי הפנייה, האלוף גנץ פלש לשטח ציבורי הצמוד לביתו בראש העין, השתמש בו ועיבד אותו כאילו היה גינתו הפרטית.

פרופ' אלון טל, יו"ר התנועה הירוקה, אמר בעקבות הודעת גלנט כי "פרשה זו אמנם תמה, אולם הלקח ממנה צריך לשמש כתמרור אזהרה בכל הליכי המינוי לתפקידים בכירים. הממשלה הקימה את הוועדה לבחינת ההיבטים הערכיים של מועמדים לתפקידים בכירים, לא על מנת שתשמש חותמת גומי. לו זו הייתה מבצעת את עבודתה כנדרש, לא היינו מגיעים למצב, בו מתמנה רמטכ"ל חדש שבוע בלבד טרם עזיבת הרמטכ"ל הנוכחי את תפקידו. הממשלה כשלה בהליך מתחילתו ועד סופו עקב אבדן ערכים. למרבה המזל, הפעם היה מועמד שיכול היה להיכנס לתפקיד כמעט ללא הכנה, אולם באותה מידה מדינת ישראל הייתה עלולה לעמוד בפני שוקת שבורה, שהייתה מעמידה במבחן את הנורמות הציבוריות ואת ערך כיבוד שלטון החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully