וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "התפוצצות בפרשת הקרקעות אינה מקרית"

6.2.2011 / 15:11

שר הביטחון ברק רמז כי גורמים אינטרסנטיים עומדים מאחורי הדחייה בטיפול בפרשת הקרקעות של גלנט. "מי שחושב שזה מקרי - לא יודע איפה הוא חי". יעלון: ברק מנהל מערכה נגד אשכנזי

רויטרס

(צילום: דניאל בוק, גדעון צנטנר, שי מכלוף ורויטרס. קריינות: אביב אברמוביץ'. עריכה: יאיר דניאל)

רגע לפני שהממשלה אישרה בצהריים (שישי) את ביטול מינויו של האלוף יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל, התייחס שר הביטחון לנושא ורמז כי גורמים אינטרסנטיים שונים עומדים מאחורי הדחייה בטיפול בפרשת הקרקעות של האלוף גלנט. ברק אמר בין היתר כי "מי שחושב שהדחייה של התפרצות פרשת הקרקעות של גלנט עד לשבועות האחרונים מקרית ואין לה הקשר, אינו יודע איפה הוא חי".

ברק הוסיף: "כולנו מבינים שאם האלוף גלנט היה מתמודד לתפקיד שר הביטחון או השר לעניינים אסטרטגים, עם אותו בית, עם אותו סיפור קרקעות, אזי היועץ המשפטי לממשלה היה נדרש לשאלה אחרת: האם נפל דופי משפטי? במקרה כזה, גלנט היה מקבל כנראה הכשר לתפקיד".

בתוך כך, במהלך ישיבת הממשלה תקף המשנה לראש הממשלה, השר משה יעלון את ברק ובין השניים התנהלו חילופי דברים. יעלון התייחס לטלטלה בצמרת צה"ל בעקבות ביטול מינוי יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל ואמר: "הבוקר אני מרגיש שחזרנו לדרך הנכונה אחרי שהלכנו בחודשים האחרונים בדרך פתלתלה ובאופן מיותר שפגע באנשים, כמו האלוף יואב גלנט ורב אלוף גבי אשכנזי, במוסד הרמטכ"לות, בצה"ל, במדינה ובביטחונה".

יעלון הוסיף ותקף את ברק: "יש טענות של השר נגד גבי אשכנזי, ואני מזהה מערכה שמנוהלת מערכה מלשכת השר נגד הרמטכ"ל ואנשי לשכתו, שכוללת הדלפות, הכפשות ותדרוכים של עיתונאים, ובמרכזן טענות על פוטש. אלו גרמו לגבי אשכנזי להאמין שמסמך הרפז הוא אמיתי. שר הביטחון התבטא פומבית על כשלים אתיים, ערכיים ומקצועיים של הרמטכ"ל, וניסה להסביר מדוע אסור שהוא ימשיך ולו יום אחד. אני, שנמצא בדיוני שביעייה, קבינט וממשלה, לא יודע במה מדובר. אם האנשים המכהנים עוסקים בחילופי מהלומות, הקשב שלהם מוסת מהעיקר. צריך לעצור את ההתנהלות הזו מיד".

ברק לא נשאר חייב והשיב ליעלון: "הדברים שהתרחשו הם לא תמימים. המסמך לא אקראי. זה העניין. טול קורה מבין עיניך, לעיסוק התקשורתי יש סיבה. כשאתה מדבר על נזק לביטחון, על מניעים אישיים או על חלילה איבוד עשתונות, אני אומר לך- בדוק שלא מתקיים בך מאמר חז"ל: הפוסל-במומו פוסל".

לדברי ברק, "הודעתי לפני חמישה חודשים על תחילת הראיונות לתפקיד הרמטכ"ל ומיד צמח מסמך מזויף, הידוע בכינויו 'מסמך הרפז'. רק העובדה שהטיפול בעניין עבר מאברמוביץ' לסגלוביץ' היא שחשפה את עובדת זיופו. ואז צצה מחדש פרשת הקרקעות שידועה לכל מזה שנים והתבררה בבתי משפט עד לבג"צ. חולפים חודשים בלי שיקרה כלום".

בשלב זה ראש הממשלה בנימין נתניהו התערב בדיון ואמר כי, "אני מבקש להפסיק את המהלומות. אני רגיל שתוקפים אותי בתקשורת ולא מאבד את העשתונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully