וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דפני, אל תיכנעי

יורם קניוק

2.9.2011 / 21:00

דפני ליף לא צריכה להתנצל ולהתייחס להאשמות הימין על כך שלא התגייסה. יורם קניוק סבור כי ליף הרימה מפעל עצום וקורא: "מה שהתחלת ינצח, גם אם ייקח זמן להבין שלאיים מותר גם לטובים"

בימין גילו שדפני המתוקה מהאוהלים, שהחלה את המהפכה הראשונה בתולדות המדינה מאז הקמתה, חתמה בצעירותה על מכתב שמיניסטים נגד שירות בשטחים הכבושים. דפני, אל תדאגי, לא כל כך חשוב שהסיבה הראשונה לאי גיוסך היא מחלת הנפילה.

את לא צריכה להתנצל כי הימין יושב על רוב גדול של חיילי ישיבות ההסדר, שמשרתים מחצית מהזמן שמשרת חילוני. את לא צריכה להתנצל נוכח מאות חרדים צעירים שאינם מתגייסים, אך תומכים בימין וקוראים את עיתוניו ואינם מתביישים לומר שהם מגנים על ישראל בלימודי התורה. בתורה דווקא כן כתוב על גיוס, דווקא כן כתוב על שירות במלחמה, ישנן הלכות על כך. החרדים כמעט אינם מכירים את רובו של התנ"ך, התורה עצמה הרי חשובה בעיניהם יותר. העיקר שהם מדברים בשמה.

עוד באותו נושא:
אתר המזוהה עם מועצת יש"ע: "דפני ליף סרבנית"
מבחן המחאה: האם מיליון ישראלים ייצאו לרחובות?
מזדהים עם המחאה: עשרות עסקים יישבתו בזמן הצעדה

עצרת מחאת האוהלים בתל אביב, אוגוסט 2011. דרור עינב
"את לא צריכה להתנצל כי הימין יושב על רוב גדול של חיילי ישיבות ההסדר, שמשרתים מחצית מהזמן שמשרת חילוני". דפני ליף/דרור עינב

דפני הצעירה הרימה יחד עם כמה צעירים מפעל עצום, חשוב ומפתיע, ללא שום סיוע, ושירתה שירות לאומי, כאשר רוב החרדיות אינן עושות זאת. שכבתי ארבעה חודשים בטיפול נמרץ. אני יודע כמה מחכים שם שיהיו יותר מתנדבות, אבל החרדיות שבאות לשם מסתלקות מהר. לא, לדפני אין על מה להתנצל.

דפני ליף בעצרת מחאת האוהלים בתל אביב, אוגוסט 2011. דרור עינב
"אינני מסכים איתה באשר לבקשת צדק חברתי מנתניהו, דבר שאינו יכול לתת. מפריעה לי הכניעה למפקד הסטודנטים שרוצה 'מהפכת מיקי מאוס', לבקש נדבות במקום לומר 'בחירות עכשיו' ולעשות הפיכה של ממש". דפני ליף/דרור עינב

"דפני אל תיכנעי"

אינני מסכים איתה באשר לבקשת צדק חברתי מנתניהו, דבר שאינו יכול לתת. מפריעה לי הכניעה למפקד הסטודנטים שרוצה "מהפכת מיקי מאוס", לבקש נדבות במקום לומר "בחירות עכשיו" ולעשות הפיכה של ממש. ואף על פי כן, דפני היא משהו מיוחד. היא חכמה. היא, סתיו שפיר ואחרים עושים ימים כלילות בשביל לא לתת לרוח החזקה שהפריחו לגווע. אני מקווה שיצליחו.

לי, כזקן בגן הילדים, אין יסוד להניח שאהיה כאן כאשר יקומו יורשיה של דפני, שיהיו צעירים כמו שהיא היום. הם ירימו על נס גבוה את המרד שהיא הרימה, אך טעתה בתחנוניה בפני הפריץ, ואז יאמרו לממשלה כמו זאת של נתניהו ללכת הביתה. הם יקראו למהפכה על שם דפני, ויאמרו: הרסתם מספיק. הוניתם את העם שמחזיק אתכם ומשלם את מיסיכם כדי שתוכלו לבנות עוד דירות בהר חומה.

אבל דפני היא נערת קודש בוערת, עצובה ויודעת לצחוק, והעברית שבפיה זכה, טהורה ויפה, וכך גם סתיו ואחרים נפלאים שאת שמותיהם אינני יודע. דפני אל תיכנעי. גם אם תובסו עכשיו מול מכונת הפלא של נתניהו, שגורסת אותנו, שמטריפה את חיינו, שאינה מאפשרת לנו מחייה ראויה על עבודתנו, ועל המיסים שאנו משלמים, ועל בנינו הנהרגים במילואים, ולא באוהליה של תורה. אבל מה שלא יהיה, אל תיראי מהמנוולים האלה שמצאו במה להכניס לך מסמר חלוד בפרצוף. אני בארץ הזאת 81 שנים, ואני אומר לך בביטחון: מה שהתחלת בו ינצח, גם אם ייקח זמן להבין שלאיים מותר גם לטובים.

  • עוד באותו נושא:
  • דפני ליף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully