וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתר המזוהה עם מועצת יש"ע: "דפני ליף סרבנית"

יהושע בריינר

2.9.2011 / 0:01

לטענת אתר המזוהה עם המתנחלים, דפני ליף חתמה בשנת 2002 על מכתב שמיניסטים בו הצהירה כביכול על סירובה לשרת בצה"ל. ליף: "לו הייתי כשירה בריאותית לשרת בצבא - הייתי משרתת"

האם דפני ליף סירבה לשרת בצה"ל מסיבות מצפוניות? אתר "ישראל שלי", המזוהה עם מועצת יש"ע, פרסם אמש(חמישי) כי יוזמת מחאת האוהלים חתומה על מכתב שמיניסטים, ככל הנראה מ-2002 שנשלח אל ראש הממשלה דאז אריאל שרון, שם הצהירו תלמידים כי "יסרבו להיות חיילים של הכיבוש". בין עשרות החותמים נמצא, לטענת האתר, גם שמה של ליף כמי שמזדהה ומצטרפת לכתוב במכתב. ליף טענה בעבר כי שוחררה על ידי הצבא מסיבות רפואיות בשל מחלת הנפילה ממנה סובלת, אולם על פי הפרסום ייתכן כי מלכתחילה לא התכוונה לשרת מסיבות מצפוניות.

במכתב השמיניסטים, עליו נטען כי ליף חתומה, ואשר נשלח בין היתר גם אל הרמטכ"ל דאז, משה (בוגי) יעלון, ואל שר הביטחון דאז, בנימין בן אליעזר, נכתב עוד כי "לפני שנה שלחנו אליך ראש הממשלה מכתב בו הצהרנו כי לא ניקח חלק בהמשך דיכוי העם הפלסטיני, היום אנו אומרים זאת שוב- אנו מסרבים להיות חיילים של הכיבוש".

בהמשך אף קורא המכתב, לטענת האתר, לבני נוער להימנע מגיוס לצה"ל. "כבני נוער העומדים להיקרא לשירות צבאי אנו מתחייבים לעשות את כל אשר יראה בעיננו לנכון כדי לא לשרת את הכיבוש. כל הדרכים להימנע משירות לגיטימיות ואף הכרחיות. אנו קוראים לבני גילנו וחיילים בשירות סדיר ובמילואים לנהוג כמונו".

דובר מאבק האוהלים העביר בשמה של דפני ליף את תגובתה לפרסום, בה נאמר כי "לא עשיתי צבא בשל בעיות בריאותיות. לו הייתי כשירה בריאותית לשרת בצבא - הייתי משרתת". ליף בחרה שלא להתייחס למכתב עצמו בתגובתה.

עוד על דפני ליף ומחאת האוהלים:
על רקע הפילוג הפנימי, כמה יגיעו ל"צעדת המיליון"?
דפני ליף קראה לראש ועדת טרכטנברג להתפטר
קרע במטה המחאה: הסטודנטים נעדרו ממסיבת העיתונאים

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

(עדכון ראשון: 22:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully