וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בצה"ל: מחבלים יתחפשו לסודנים ויחדרו לישראל

מערכת הביטחון ממשיכה לשמור על דריכות גבוהה בגבול המצרי, מחשש שהג'יהאד האיסלמי יוציא אל הפועל פיגוע. קצין בפיקוד הדרום מבהיר: הכוחות שהועברו לגבול הגיעו על חשבון גזרות אחרות

בפיקוד דרום ממשיכים גם היום (רביעי) להגביר את רמת הדריכות, לקראת אפשרות שארגון הג'יהאד האיסלמי ינסה לבצע פיגוע בשולי הגבול עם מצרים. קצין בחטיבת גולני סיפר כי בצבא נערכים לכך שהפיגוע הבא לא יהיה דומה לפיגוע המשולב שאירע לפני כשבועיים, ובו נהרגו שמונה ישראלים. הקצין הוסיף כי לא ניתן לבטל את האפשרות שהמחבלים יתחפשו לסודנים ויצטרפו לקבוצת מסתננים במקום בלתי צפוי.

ההיערכות על גבול מצרים - כותרות אחרונות:

בשל ההתרעה מסיני: כוחות חי"ר הוזרמו לאזור הגבול
וילנאי: "חוליה עם 10 מחבלים מתכננת לתקוף מסיני"
כוננות בגבול: "ישראל חוששת מקריסה של הממשל במצרים"

אוגדת עזה האחראית על עשרות קילומטרים בגבול המצרי, העלתה את רמת הכוננות במפקדות והעבירה אף היא כוחות לפעילות בשטח. קצין בפיקוד דרום אמר הבוקר כי "האויב מבין שאנחנו דרוכים לקראת פיגוע והוא מחפש נקודת תורפה וכשיש לך מידע מודיעיני לא מושלם אתה חייב להיערך במסה ולאורך זמן. כוחות הצבא שהועברו לגבול מצרים הגיעו על חשבון גזרות אחרות".

בתוך כך, התושבים המתגוררים בסמוך לגבול המצרי, מתרעמים על החלטת מערכת הביטחון לסגור כבישים באזור לתנועה אזרחית. חלקם אף סבורים כי ההתנהלות הביטחונית הפכה להיות מסורבלת ומכבידה. ראש המועצה האזורית רמת נגב, שמוליק ריפמן, אמר כי "אני בתחושה שמערכת הביטחון מגזימה. אנחנו מכירים את ההתרעה. היישובים שלנו ערוכים, אני חושב שלסגור את כביש 10, זאת שגיאה. אם היו יותר יחידות או גדר, אפשר היה לפתוח את הכביש. עם זאת, אני סומך על אלוף הפיקוד ומעשיו. מצד אחד, צריך למצוא את החוליה ולחסל אותה, ומצד שני הצבא צריך לאפשר לנו שגרת חיים מלאה. אנחנו התושבים לא בבהלה".

היערכות לפתיחת שנת הלימודים

בפיקוד דרום דחו מכל וכל את הביקורת שהועלתה בעקבות סגירת הכבישים סמוך לגבול המצרי וטענו כי מופעל לחץ כביר על מנת שלא לפגוע באורח החיים ובעסקים. קצין בפיקוד דרום אמר כי "כשהציר נפתח ונמתחה ביקורת על מפקד הפיקוד אלוף טל רוסו, לא ראינו שמישהו תמך בו בפומבי על הרצון שלו להימנע מפגיעה במרקם החיים. לא נתנו הנחיות מיוחדות למעט העלאת הכוננות".

בשבוע הבא צפוי אלוף רוסו לכנס את ראשי היישובים באזור ולעדכן אותם בנוגע להתפתחויות החדשות, בדגש על הכוונה להקל על האזרחים. בתוך כך, לקראת פתיחת שנת הלימודים, הוחלט להגביר את רמת ההיערכות של כיתות הכוננות ביישובים הסמוכים לגדר הגבול. ביישובי המועצה האזורית רמת נגב מתכוונים לפתוח את שנת הלימודים כסדרה, למרות שבמקור תוכנן כי תלמידים יצטרכו לנסוע לבתי הספר בקטע של הציר הסגור.

לצורך כך, הוכנה מערכת של דרכים חלופיות, שתאפשר את הגעת התלמידים לבתי הספר. ריפמן הבהיר כי "הלימודים מחר יתקיימו כסדרם. אנחנו נסיע את התלמידים בדרכים חלופיות, מקדש ברנע לבית הספר במשאבי שדה, כדי להיות בטוחים שהתלמידים נוסעים בצורה בטוחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully