וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ירדן ייעצה לאבו מאזן לשקול שוב הפנייה לאו"ם

עצתה של ירדן, לפי היומון הסעודי "אל-מדינה", נובעת מהחשש לעתידה של "זכות השיבה" בעקבות ההכרזה החד צדדית. גורמים פלסטינים סיפרו כי ברשות התעלמו מהפנייה וכי התכנית עומדת בעינה

"ירדן ייעצה ליו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, לשקול מחדש את הפנייה לאו"ם בבקשה שיכיר במדינה פלסטינית ויקבל אותה כמדינה חברה בארגון", כך דיווח אמש העיתון הסעודי אל-מדינה. לדברי העיתון, בפנייה הירדנית הוסבר כי ההכרזה החד צדדית עשויה לסכן את הפליטים הפלסטינים אשר יכולים לאבד בעקבות המהלך את זכות השיבה אותה שני הצדדים מנסים לקדם.

גורמים פלסטינים סיפרו עוד לעיתון כי הפנייה הועברה דרך מספר ערוצים ערביים אבל בצד הפלסטיני החליטו להתעלם מהעצה ולדבוק בתכנית לפנות לעצרת הכללית של האו"ם ב-20 בספטמבר.

עוד באותו נושא
אבו מאזן: "לא תפרוץ עוד אינתיפאדה חמושה"
הדו"ח על ספטמבר שנדחה: "תיתכן הסלמה משמעותית בספטמבר"
ליברמן: "אבו מאזן רוצה מדינה פלסטינית במקום ישראל"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מתארח אצל מלך ירדן עבדאללה. רויטרס
יו"ר הרשות הפלסטינית מתארח אצל מלך ירדן עבדאללה/רויטרס

בתחילת השבוע הצהיר אבו מאזן, בראיון לעיתון הירדני "א-דוסתור", כי כל עוד הוא "מכהן כיושב ראש הרשות הפלסטינית, לא אסכים שתפרוץ אינתיפאדה חמושה". קראת האירועים הצפויים בעקבות ההכרזה החד צדדית אבו מאזן הדגיש בראיון כי הוא סבור שיש קונצנזוס פלסטיני כמעט מלא על הצורך ברגיעה. ראינו גם כיצד מיהרו הפלגים הפלסטינים לבקש רגיעה בימים האחרונים לאחר האירועים בעזה ובסיני. אני מתנגד לאינתיפאדה חמושה ותומך בהפגנות עממיות ובלתי-אלימות בכל מקום בפלסטין".

בטיוטת הדו"ח על היערכות לאירועי ספטמבר, לעומת זאת, נטען כי קיימת אפשרות סבירה להתלקחות ולהסלמה משמעותית באזור לאחר ההכרזה חד צדדית על. ביום ראשון דנה ועדת חוץ וביטחון של הכנסת, בראשותו של ח"כ שאול מופז (קדימה) בדו"ח אך בשל דחייתו לא הגיע הדו"ח להצבעה ומשום כך לא מדובר בדו"ח רשמי של הוועדה.

בחלק מפרטי הדו"ח שהגיעו לידי וואלה! חדשות עולה כי ההסלמה אפשרית גם אם היא מנוגדת לאינטרסים של ישראל ושל הרשות הפלסטינית. על פי הכתוב, תהלוכות והפגנות לא אלימות יכולות לשמש כניצוץ שארגונים כמו חמאס והג'יהאד האיסלמי יוכלו להצית דרכו את האש ולקחת את אותן הפגנות למחוזות אלימים. עוד עולה מהדו"ח הטענה כי מהלך מדיני היה יכול למנוע את כל התהליך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully