וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים לילדים אוטיסטים התפרצו לנאום שר החינוך

"לאוטיסטים מגיע צדק חברתי. שר החינוך פוגע בחלשים", קראו ההורים באמצע נאומו של סער בכנס החינוך בחיפה. בנאומו התייחס השר לתופעת הפרדת האתיופים במערכת, ולסבסוד המסעות לפולין

ערן גילווארג

(צילום: ערן גילווארג, עריכה: יותם בן-דוד)

מספר הורים לילדים אוטיסטים הפריעו בצהריים (שני) לדבריו של שר החינוך, גדעון סער, אותם נשא בכנס חיפה לחינוך. עם תחילת דבריו זכה סער לקריאות הורים מהקהל, בעקבותיהן נאלץ להפסיק את נאומו. ההורים פנו אל השר: "גדעון סער, אתה אחראי על החינוך, אתם יודעים מה זה להחזיק את הילדים האלה בבית עשרה ימים נוספים?". ההורים הוסיפו לתקוף את סער: "תתבייש. אתה לא מוכן להיפגש איתנו, וזו הסיבה שאנחנו פה", אמרו. עוד צעקו ההורים כי "לאוטיסטים מגיע צדק חברתי. שר החינוך פוגע בחלשים".

עוד באותו נושא:
הורים לאוטיסטים הפגינו: לא לקיצור שנת הלימודים
"עוז לתמורה" יוצאת לדרך: "עידן חדש בחינוך"
המדינה תעביר מיליונים - המסע לפולין יוזל משמעותית

לאחר שנרגעו ההורים השיב להם סער ואמר כי "לא היה שום שינוי בתקצוב המוסדות האלה, ולא ניתן יהיה להשיג מה שמשיגים בהידברות הוגנת בבריונות, בשקרים ובצעקות. בתגובה קראו ההורים כי "זאת לא בריונות זה מגיע לנו על פי חוק, תלמד בג"צ - אתה עורך דין".

לאחר שהמשיך את דבריו ללא הפרעות התייחס סער לסוגיית הפרדת התלמידים האתיופים בכמה בתי ספר במערכת החינוך, ואמר כי "אינני מוכן להשלים עם מציאות של קיום בתי ספר הומוגניים לבני העדה האתיופית, ואני נחוש להוביל פעולה לשינויה". עוד אמר שר החינוך כי "הנחיתי את כל מנהלי המחוזות במשרדי להכין תוכנית לשינוי המצב. אם יש כמה עשרות בתי ספר הומוגניים, זו תופעה שאנו צריכים לשנות". סער ציין עוד כי "זה לא יתבצע בין לילה. אזדקק לשיתוף פעולה של הרשויות המקומיות, אזדקק גם לתמיכת הציבור, וכן חינוך לשוויון והתנערות מתפיסות גזעניות. אני משוכנע שטובת התלמידים מחייבת השתלבות אינטגרטיבית".

"הוסר החסם הכלכלי מהמסעות לפולין"

בדבריו התייחס סער גם להחלטת משרדו להגביר הסבסוד למסעות תלמידי התיכון לביקור במחנות ההשמדה בפולין, ואמר כי "הסרנו את החסם הכלכלי להשתתפות במסעות". לדבריו, "אנחנו לא יכולים לקבל מציאות לפיה היכולת הכלכלית של ההורים היא הקובעת לצאת למסע כל כך חשוב חינוכית".

עוד אמר סער כי הוא רואה בעליית מעמדו של המורה את אחד התהליכים החשובים ביותר במערכת החינוך בארץ, וטען כי "אם בשנים הבאות תהיה רציפות בהשקעת הממשלות, אנחנו יכולים להגיע ליעד להיות אחת ממערכות החינוך הטובות בעולם".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully