וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח במצרים: "קהיר מנעה מישראל להתנקש בהניה"

ניר יהב

27.8.2011 / 11:51

גורמים פלסטינים מסרו לעיתון מצרי כי התכנית לחיסול ראש ממשלת חמאס איסמעיל הניה כבר היתה מוכנה, אך המצרים סיכלו אותה. במקביל לחצה מצרים על הג'יהאד האיסלמי להפסיק הירי על ישראל

"מצרים אילצה את ישראל לחזור בה מתכניתה לחסל את ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה, איסמעיל הניה", כך דיווחו הבוקר (שבת) גורמים פלסטינים בכירים לעיתון המצרי "אל-אהראם". על פי הדיווח, ברגע שלקהיר נודע כי ישראל מתכוונת לקבל החלטה להתנקש בחייו של ראש ממשלת חמאס בעקבות הפיגוע המשולב באילת, הפעילה מצרים לחצים כבדים על ישראל לחזור בה והאחרונה אכן ביטלה את התכנית.

עוד על יחסי ישראל מצרים:

נסראללה: "יש מפנה אסטרטגי ביחסי ישראל-מצרים"
מאות מפגינים נגד ישראל באפגניסטן, מצרים ואירן
גורם ביטחוני: "סכנה מיידית בסיני, על הישראלים לצאת"

עוד דווח כי מצרים מיהרה במקביל ליצור קשר עם הג'יהאד האיסלמי כדי לשכנע אותו לשוב להפסקת האש עם ישראל. "המאמצים המצרים לשכנע את הג'יהאד האיסלמי באו במקביל למאמצים שהשקיע חמאס כדי לשכנע את הפלגים הפלסטינים בעזה ובעיקר את ועדות ההתנגדות העממית, לשוב לרגיעה. זאת למרות שה'וועדות' רצו להמשיך לירות לעבר ישראל", נמסר.

"נושא הכנסת כוחות לסיני עדיין בדיונים"

על פי הדיווח בעיתון המצרי, לא רק מצרים הפעילה לחצים על הפלגים הפלסטינים לחזור להפסקת האש עם ישראל, אלא גם הרשות הפלסטינית. "לאחר שנודע לרשות הפלסטינית כי האיומים הישראלים לחסל את איסמעיל הניה הם איומים רציניים וכי מדובר בשאלה של זמן בלבד, הפעילה הרשות לחצים על הפלגים הפלסטינים לחזור לרגיעה", הוסיפו המקורות.

בתוך כך, גורם צבאי מצרי בכיר הכחיש הבוקר את הדיווחים לפיהם ישראל ומצרים חתמו על הסכם עקרונות שבו נקבע כי מצרים תשגר כוחות נוספים לעבר הגבול המצרי-ישראלי בסיני. הגורם הבכיר אמר לעיתון המצרי "אל-אהראם" כי הנושא הזה עדיין תחת בחינה ודיונים, "שכן הוא מחייב השקעה כספית רבה וצעדים רבים שיש לנקוט". עוד אמר כי הוספת כוחות מצרים היא "אינטרס ישראלי" משום שישראל מתקשה לשמור על גבולותיה מפני מחבלים שנכנסים לבצע פיגועים בישראל.

גורם מצרי בכיר אחר אישר בשיחה עם העיתון המצרי "אל-מסרי אל-יום" כי ישראל אכן הסכימה לבצע תיקונים במספר סעיפים בהסכם השלום עם מצרים הנוגעים לכמות הכוחות המצרים בסיני ומקום התפרשותם, וכי כעת מתנהלים מגעים בנושא לכמות הכוחות. "המספר יכול להגיע לאלפי חיילים", אמר. עוד הוסיף כי ככל הנראה ההסכם יקבע כי החיילים יצוידו בטנקים ובנשק כבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully