וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם דחה שוב את פרסום הדו"ח לחקר המשט לעזה

המזכיר הכללי באן אמר שהדו"ח יוגש לו עד 2 בספטמבר. עד אז, הוא מקווה שישראל וטורקיה יקיימו דו שיח מחודש, לקראת פתיחת עצרת האומות המאוחדות - וההצבעה על הקמת המדינה הפלסטינית

פרסום מסקנותיה של ועדת פאלמר לחקר אירועי המשט לעזה בשנה שעבר, נדחה פעם נוספת - לאחר שהיה אמור להתפרסם בתחילת השבוע, וכבר נדחה מאז שוב. מזכ"ל האו"ם באן קי מון אמר הלילה (שבת) כי החליט לדחות את פרסום הדו"ח, כדי לאפשר לישראל ולטורקיה שהות נוספת לקיים "דיאלוג הרמוני". לדבריו, הוא ביקש שהדו"ח יוגש אליו עד 2 בספטמבר.

עוד בנושא
הדו"ח נדחה שוב, חילופי האשמות בין ישראל לטורקיה
קלינטון הפצירה בישראל להתנצל, נתניהו עדיין מסרב
מסתמן - הדו"ח מטיל אחריות זהה על שתי המדינות

הספינה "מאווי מרמרה" בנמל איסטנבול, באירוע לציון שנה לתקרית המשט לעזה, 30 במאי 2011. רויטרס
המזכיר באן קושר בין מועד הפרסום למהלך הפלסטיני. המרמרה ועליה דגלי אש"ף/רויטרס

בהזכירו כי המושב הבא של עצרת האו"ם ייפתח כבר בחודש הבא, אמר המזכיר הכללי כי הזמן דוחק, וכי חשוב שאנקרה וירושלים ישכילו לשפר את יחסיהן עד אז - ברומזו כי ישראל ניצבת בפני אתגר נוסף: ההצבעה הצפויה ב-20 בספטמבר על הקמת המדינה הפלסטינית. ביום שלישי, אחרי שנדחה פרסום הדו"ח פעם נוספת, יצאו האשמות הדדיות מאנקרה ומירושלים, וכל צד טען שהאחר הוא שדרש את דחיית הגשת מסקנות הוועדה.

ההתנצלות: ישראל מחכה לפרסום הדו"ח, למרות שכבר "נחשפה" אליו

בתחילת חודש יולי, אמרו פקידים בכירים בירושלים כי טיוטת הדו"ח הסופית נחשפה בפניהם, וכי מופנות בו האשמות הן כלפי ישראל והן כלפי טורקיה, לגבי הריגתם של תשעת נוסעי ה"מרמרה". לטענתם, הדו"ח קובע שהסגר הימי על רצועת עזה חוקי, וכי לישראל הייתה זכות לעצור את הספינה בלב ים. עוד אמרו כי הדו"ח מותח ביקורת נוקבת על ארגון IHH, ובעקיפין על אנקרה, שסייעה בארגון המשט. עם זאת, אמרו שהדו"ח מציין שהכוח שישראל הפעילה כלפי נוסעי הספינה היה מופרז למדי.


ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן הצהיר כבר בעבר, וחזר על דבריו לאחרונה, לפיהם לא יחול כל שיפור ביחסים בין ישראל למדינתו, עד שירושלים תתנצל על אירועי המשט, תפצה את משפחות תשעת ההרוגים ותסיר את הסגר מעל עזה. לאחרונה, ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר בפני וושינגטון, שישראל אינה מוכנה עדיין להתנצל, למרות בקשותיה החוזרות של מזכירת המדינה הילרי קלינטון. לטענת נתניהו, הוא ממתין עם התנצלותו עד פרסום הדו"ח, או לדו"ח נוסף שיכין המזכיר הכללי באן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully