וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים ערבים לדיפלומטים מאפריקה: הכירו בפלסטין

ניר יהב

25.8.2011 / 14:20

חברי הכנסת טיבי, צרצור וסוויד נפגשו היום עם 13 שגרירים ודיפלומטים אפריקניים, והפצירו בהם לתמוך ביוזמה הפלסטינית להכרה באו"ם. "מדובר בזכות יסוד של העם הפלסטיני"

היוזמה הפלסטינית זוכה לחיזוק מחברי המשכן: חברי הכנסת חנא סוויד (חד"ש) ואחמד טיבי ואיברהים צרצור (רע"מ-תע"ל) נפגשו הבוקר (חמישי) עם 13 שגרירים ודיפלומטים ממדינות אפריקה, והפצירו בהם לתמוך בהכרה הצפויה במדינה הפלסטינית בעצרת האו"ם בחודש הבא. ח"כ טיבי אמר לוואלה! חדשות כי "מדובר בזכות יסוד של העם הפלסטיני להקמת מדינה ריבונית, לאחר 17 שנים של משא-ומתן ישיר וכושל מול ממשלות שמקדשות את ההתנחלויות".

כותרות אחרונות
סין: ”נתמוך באו”ם בהכרה במדינה פלסטינית”
ברק למזכ"ל האו"ם: לא יודע אם יתחדש המו"מ
באש"ף מבטיחים: לא תהיה אלימות ברחובות

מזכ"ל האו"ם באן קי מון וראש הממשלה הפלסטיני סאלם פיאד מסיירים ברמאללה. רויטרס
בדרך ליחסים מלאים? רה"מ הפלסטיני סלאם פיאד מסייר ברמאללה עם מזכ"ל האו"ם באן/רויטרס

טיבי אמר אחרי הפגישה כי "אמרנו להם שאפריקה, שסבלה מכיבוש ודיכוי והשיגה חופש ושחרור, חייבת לתמוך כולה בבקשה הפלסטינית. הפלסטינים תחת הכיבוש זקוקים לתמיכה האפריקאית כדי להתקבל לאו"ם". לדברי טיבי, "תשובת השגרירים האפריקאים מעודדת. הם אמרו לנו שהאיחוד האפריקאי המליץ לכל מדינות אפריקה לעמוד מאחורי הפנייה הפלסטינית. מלבד מדינה אחת או שתיים שמהססות, שאר מדינות אפריקה יתמכו בפנייה. אנו, כח"כים ערביים, משיגים את עמדתנו הפוליטית ובכוונתנו להיפגש גם עם נציגי אירופה ואמריקה הלטינית". עוד אמר טיבי כי "שגרירי אפריקה, ויתר שגרירי העולם, צריכים לדעת שמה שנתניהו וליברמן אומרים, אינו מייצג את כל מה שהציבור וחברי הכנסת חושבים. עוד כמה שנים, אף מנהיג בעולם לא ירצה להיזכר כמי שהתנגד לפנייה הפלסטינית".

שגריר דרום אפריקה בישראל, איסמעיל קובדיה, אמר לוואלה! חדשות כי הוא וחבריו הקשיבו לברי הכנסת הערביים. "הם לא ניסו לשכנע אותנו, אלא להציג את עמדתם ואת הציפיות שלהם ממדינות אפריקה. זו הייתה מטרתם. אנו בדרום אפריקה הצהרנו מזמן שבכוונתנו לתמוך בפנייה הפלסטינית לאו"ם".

יותר ויותר מדינות מודיעות על תמיכתן ביוזמה

אתמול זכתה היוזמה הפלסטינית לחיזוק דיפלומטי משמעותי: סוכנות הידיעות הפלסטינית דיווחה כי בנוסף לעשרות מדינות, גם שליח סין למזרח התיכון, וו סיקו, העביר לבכירי הרשות מסר לפיו בייג'ינג תתמוך בפנייתם לאו"ם לשם קבלתה כחברה מלאה באו"ם. מדובר, אולי, בתמיכה הדיפלומטית החשובה ביותר לה זכו הפלסטינים, מאז הכריזו על יוזמתם, שכן סין היא אחת החברות הבכירות והמשפיעות בארגון, וחברה קבועה במועצת הביטחון.

שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מאלכי, אמר לפני כעשרה ימים כי הרשות הפלסטינית תגיש את בקשתה להכרה של האו"ם ב-20 בספטמבר. "יו"ר הרשות אבו מאזן יגיש באופן אישי את הבקשה למזכיר הכללי של האו"ם, באן קי-מון, בפתיחת העצרת הכללית ה-66", אמר. "לבנון תחזיק בנשיאות של מועצת הביטחון בחודש ספטמבר, והדבר יסייע לנו, מפני שלמדינה הנשיאה יש זכויות קריטיות", הוסיף.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully