וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מג'אדלה על ספר הבוחרים: "התפקדות או התעללות?"

פנחס וולף

25.8.2011 / 16:25

לאחר שנפסלו רבים ממתפקדי העבודה תקף הח"כ את המוסד לבירור עתירות המפלגה: "יש דיינים שנהגו בציבור שלי בגזענות". למרות הבעיות, בישיבת המזכירות התנגדו המועמדים לדחיית הפריימריז

על רקע פסילת יותר מ-6,000 מתפקדי מפלגת העבודה, כנראה חלקם מהמגזר הערבי, ח"כ ראלב מג'אדלה תקף היום (חמישי) בחריפות דיינים של המוסד לבירור עתירות של המפלגה. "אני לא יכול לומר שהמפלגה גזענית או שהמוסד לבירור עתירות גזעני, אבל בהחלט היו דיינים, אומנם מעטים, שהרגשתי שנוהגים כלפי הציבור שלי בגזענות", קבע. הדברים נאמרו במהלך ישיבת מזכירות שהתקיימה במשרדי המפלגה בבית ברל.

בשיחה עם וואלה! חדשות לאחר הישיבה, הביע מג'אדלה זעם על החלטת ועדת הבחירות של המפלגה, לפיה למעלה מ-14 אלף מתפקדים שהתשלום עבור חברותם לא הוסדר יוכלו להיכלל בספר הבוחרים של המפלגה, רק אם יסדירו את התשלום עד ליום ראשון הקרוב. לדבריו, 1,000 מתוכם שייכים למגזר הערבי. "זה מפקד התפקדות או מפקד התעללות?", תהה והוסיף כי אם המפלגה לא תמצא דרך לצרפם לספר הבוחרים ולאפשר להם להסדיר את התשלום עד יומיים לפני הפריימריז – הוא יעתור לבית המשפט המחוזי, דבר שעשוי לגרום לדחיית הפריימריז.

"מעולם לא היה מצב ש-14 אלף חברים נשארים בחוץ בגלל אמצעי תשלום שצריך להסדיר אותו", אמר. "צריך לחבק את האנשים הללו, כי הבעיה היא בבנק אז במה אשם החבר שמתפקד? אנחנו לא במצב לוקסוס שמערימים קשיים על אנשים. אני לא מתכוון לעבור לסדר היום, לא אוותר על אף חבר ערבי שהתפקד למפלגה ואסור למפלגה לוותר עליהם".

עוד על הפריימריז בעבודה:

מטה פרץ: נפגענו רק מעט מפרשת ההתפקדויות הכפולות
מפלגת העבודה למועמדים: "להפסיק טירוף העתירות"
עימות בעבודה: "אנו מתכתשים כשבחוץ יש מהפכה"

פואד למועמדים: אתם רוצים לדחות הפריימריז אבל אומרים משהו אחר

ישיבת מזכירות המפלגה התחלקה לשניים: תחילתה – סקירה מדינית מצד מי שמוגדר כ"זקן המפלגה", בנימין (פואד) בן אליעזר. לאחר מכן התנהל הדיון על פרסום ספר הבוחרים ועל הפריימריז שצפויים להתקיים ב-12 בספטמבר. מלבד אראל מרגלית שבעבר כבר הביע את עמדתו בעד דחיית הפריימריז, יתר המועמדים הביעו התנגדות לדחייה וקבעו כי יש לקיימם בזמן שנקבע. פואד סנט במועמדים לראשות המפלגה. "אתם רוצים משהו אחד (לדחות את הפריימריז – פ"ו), ואומרים משהו אחר", אמר. "כרגע נוצרה שעת כושר, בה יש לעבודה סיכוי. במקום ללכת ולהתכתש פנימה, כדאי ללכת ולהתלכד סביב מי שינצח".

מרגלית, מצדו, אמר כי "עדיין אין ספר בוחרים מלא. חסרים בו 14 אלף מתפקדים ופרטים רבים. אבל חוץ מהבעיות הטכניות, יש היום הזדמנות היסטורית להתחדש ולהתחבר למחאה שבחוץ. יש 300 אלף איש שמחפשים מנהיגות, צריך להזמין אותם להיכנס למפלגה. אל תפחדו משינויים, אל תפחדו לפתוח את הדלת".

בסקירה המדינית, בן אליעזר התייחס גם לפיגוע באזור אילת מהשבוע שעבר וליחסים בין ישראל למצרים. "הבעיה היא התמונה המצטברת שמשנה את הזירה באופן דרמטי", אמר בן אליעזר לנוכחים. "נרצה או לא נרצה, אנחנו עומדים מול זירת ביטחון שוטף חדשה – זירת סיני". פואד, שהיה בקשרי ידידות עם נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק, התרפק על המצב טרם נפילתו ואמר: "המצב הזה לא היה בעבר, משום שהמצרים ביצעו מהלכים שבלמו את התופעה הזו כמעט לגמרי. היום מדובר באזור שהוא מערב פרוע". עם זאת, הוסיף פואד כי "כי היחסים עם המצרים הם בעלי ערך אסטרטגי רב. מי שמחפש שקט במזרח התיכון כדאי שיעשה מאמץ כדי לא לאבד את מצרים".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully