וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנו של קדאפי לא במעצר: "אבי בחיים"

סייף אל-איסלם, בנו המוכר של שליט לוב, נראה הלילה במלון בטריפולי - והזים את הדיווחים כי נעצר. כשנשאל האם אביו, אחריו תרים כוחות נאט"ו ביתר שאת, בחיים ובטריפולי, ענה: "כמובן"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק)

סייף אל-איסלם קדאפי, בנו של שליט לוב, מועמר קדאפי, אינו נמצא במעצר, כפי שדווח אמש, והוא נראה הלילה (שלישי) במלון בבירת המדינה, טריפולי, שם התראיין לעיתונאים. בנו של העריץ נשאל האם אביו נמצא עדיין בטריפולי, והאם הוא בריא ושלם, וענה: "כמובן". יצוין כי אתמול ולאורך היום חזרו ואמרו המורדים כי עצרו את בנו המוכר של הדיקטטור, שנחשב ליורשו המיועד, וכי הוא נמצא בידיהם. נציג המורדים בלוב אף אמר כי הוא לא יימסר לידי בית הדין הבינלאומי, למרות שהאחרון הוציא נגדו צו מעצר, וכי בכוונת המורדים לשפוט אותו בלוב.

נפילת קדאפי - כותרות אחרונות
מצרים והרשות הכירו במורדים בלוב, מצוד אחרי קדאפי
היום שאחרי קדאפי: ”יהיה מרחץ דמים, כמו עירק”
אובמה: ”משטר קדאפי מגיע לקצו - המאבק עוד לא נגמר”

בנאט"ו מסרבים להשלים עם הצהרתו של הבן, וכוחות הברית הפועלים בלוב הגבירו הלילה את מאמציהם ללכוד את מועמר קדאפי. על פי דיווח בעיתון "הטלגרף" הבריטי, כלי טיס רבים סורקים את שמי לוב, ובוחנים כל כלי טיס אזרחי בשמיים, בניסיון לתפוס את קדאפי, במידה וזה ינסה לברוח מהבירה טריפולי באמצעים אוויריים. במאמץ משתתפים גם כלי טיס הסורקים את הכבישים המרכזיים היוצאים מהבירה, וכן מטוסים אמריקניים המיירטים את כל התקשורת הסלולרית והלוויינית בבירה – גם הם, במטרה לסכל כל ניסיון של קדאפי לברוח מבירת משטרו שהתרסק.

שליט לוב מועמר קדאפי. AP
הצליח לברוח מטריפולי? מועמר קדאפי/AP

"אנחנו לא יודעים מתי נמצא אותו, אבל ניתן להיות בטוחים – כל העיניים תרות אחריו", אמר גורם ביטחוני בכיר בבריטניה לעיתון. יצוין כי בשל העובדה שנגד קדאפי עומד צו מעצר בינלאומי שהוצא על ידי בית הדין הבינלאומי, אפשרויות הבריחה שלו מוגבלות: כל מדינה המכירה בבית הדין, מחויבת להסגירו מיד עם הגיעה לגבולותיה. בעיתון הזכירו עוד את רשת המנהרות התת-קרקעית שחפר קדאפי מתחת לבירתו, ואשר נועדה לשמש אותו בדיוק בתסריט האימים הפוגש אותו בימים אלה – לברוח מהעיר. בנאט"ו חוששים כי בצל הכאוס השורר בעיר, ייתכן וקדאפי הצליח לחמוק אל מחוץ לעיר, אולי לעבר אחד המוקדים ברחבי המדינה בו נותרו כמה מתומכיו.

נאמני קדאפי ירו סקאדים על מיסרתה

בנאט"ו לא מסתפקים במאמצים המודיעיניים, והלילה הם שבו להפציץ את באב אל-עזיזייה, מתחמו המבוצר של העריץ בלב טריפולי. מדובר באחד המוקדים היחידים שנותרו בידי הכוחות הנאמנים לקדאפי. מוקדם יותר ניסו כמה מהם לייצר מתקפה נוספת על העיר, מבחוץ, שככל הנראה לא צלחה, ובנאט"ו דיווחו עוד כי הנאמנים ירו שלושה טילי סקאד מכיוון עיר מולדתו של קדאפי, סירת, לעבר עיר החוף מיסרתה, שנכבשה זה מכבר על ידי המורדים. בנאט"ו דיווחו כי לפי הערכות ראשוניות, הטילים התפוצצו בים או לאורך החוף, ולא גרמו לנפגעים או לנזק.

מוקדם יותר בירך נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, את המורדים בלוב על ניצחונם על קדאפי. בנאום טלוויזיוני אמר אובמה כי "המצב עוד נזיל, יש גורמים של המשטר שעוד לא הוכנעו". אובמה אמר עוד כי "דבר אחד ברור – המשטר המגיע לסיומו, וגורל לוב נמצא בידי העם".

במקביל, דיווחה אמש רשת "אל ג'זירה" על מותו של אחד מבניו של קדאפי, חמיס. לפי הדיווח, שאין לו לפי שעה אימות נוסף, גופתו של חמיס נמצאה בטריפולי, לצד גופתו של ראש שירותי המודיעין של קדאפי, עבדאללה סנוסי (אחד משלושת המבוקשים על ידי בית הדין בהאג, לצד מועמר וסייף אל-איסלם קדאפי). מוקדם יותר אתמול דווח כי חמיס יצא ממתחם המשפחה הנצור בראש כוח צבאי שניסה להשיב את השליטה בטריפולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully