וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוב: המורדים צרים על טריפולי; קדאפי ירה סקאד

המורדים, שכבשו עוד עיר, מכתרים כעת את הבירה מכל עבריה ומאיימים לנתק אותה מאספקה: "קדאפי נותק מהעולם". בצעד של ייאוש, ירו כוחותיו של השליט לראשונה טיל סקאד - אך לא פגעו בדבר

האם זו תחילת הסוף של מועמר קדאפי? המורדים נגד שליט לוב הודיעו הלילה (שלישי) כי הצליחו להשלים את כיבושה של עיר נוספת הסמוכה לבירה טריפולי בתוך 24 שעות: לאחר כיבוש העיר זאוויה שממערב לבירה, נכבשה גם העיר גריאן שמדרומה. לדברי המורדים, טריפולי מכותרת כעת מכל עבריה. "גריאן נמצאת במלואה בידינו", מסר לרויטרס דובר של המורדים, עבד אל-רחמאן. "קדאפי מבודד. הוא נותק מהעולם החיצון". דובר ממשלת לוב, מוסא איברהים, הסכים לאשר כי "כנופיות חמושות" פועלות בגריאן, אך הוסיף כי "נגרש אותן בקרוב".

המורדים אף מאיימים כי יטילו מצור על הבירה, יחסמו את הכבישים אליה כדי למנוע העברת אספקה וינתקו את הצינורות המספקים לה נפט. לפי הדיווחים המגיעים מהאזור, החלו כבר קרבות ראשונים על השליטה על צינורות הנפט סביב הבירה. מהנדס לובי אף מסר לרשת "סקיי ניוז" כי ארבעה צינורות כבר נסגרו.

מלחמת האזרחים בלוב - כותרות אחרונות בוואלה! חדשות:
המורדים כבשו את זאוויה, קדאפי פונה אל העם
בחזרה מהמתים 2: בנו של קדאפי שוב "מת" - ושוב הופיע
ראש צבא המורדים בלוב חוסל בדרכו לחקירה

לכל הדעות, זו עמדת הכוח המשמעותית ביותר אליה הגיעו המורדים מאז תחילת ההתקוממות לפני כחצי שנה. עם זאת, גם המורדים עצמם מודים כי אין להם לפי שעה כוח האדם הנחוץ כדי לפתוח במבצע לכיבוש הבירה - והביעו תקווה כי המצור יוביל בסופו של דבר לכניעה של קדאפי, או יעודד התמרדות פנימית בתוך העיר.

עוד מכה לקדאפי: שר הפנים ערק

על רקע התהדקות המצור על טריפולי, מתרבים הסימנים לכך שקדאפי החל לנקוט בצעדי ייאוש. גורם ביטחוני אמריקאי דיווח הלילה לרויטרס כי כוחותיו של קדאפי ירו טיל קרקע-קרקע מסוג סקאד, בפעם הראשונה מאז תחילת ההתקוממות במדינה. אולם הטיל, שנורה ביום ראשון מאזור העיר סירת שבמרכז המדינה - אחד המעוזים האחרונים בשליטת נאמני קדאפי - לעבר העיר ברגה שעליה השתלטו באחרונה המורדים, נחת באזור מדברי שומם ולא גרם נפגעים או נזק. לא ברור מה היה יעד השיגור או המניעים מאחוריו.

חיילים מכוחותיו של קדאפי שנעצרו על ידי המורדים אחרי כיבוש העיר זאוויה, לוב, 15 באוגוסט 2011. רויטרס
חיילים מכוחותיו של קדאפי שנשבו על ידי המורדים בזאוויה/רויטרס

בתוך כך, הגיע אתמול שליח של האו"ם לטוניסיה השכנה, שם דיווחו מקורות שונים על מו"מ המתנהל באי ג'רבה בין נציגים של השלטון הלובי לאלו של המורדים. השליח, עבדאללה אל-חטיב, הסכים לומר לרויטרס רק כי הוא עתיד להיפגש עם "אישים לובים הנמצאים בטוניסיה".

אתמול ספג משטרו של קדאפי מכה נוספת, כששר הפנים של לוב הגיע למצרים עם תשעה מבני משפחתו. פקידים רשמיים בקהיר אישרו כי נאסר אל-מברוק עבדאללה בא למצרים מטוניסיה, שם היה ב"ביקור רשמי". עם זאת, השר לא התקבל באופן רשמי עם נחיתתו במצרים על ידי אנשי השגרירות הלובית, דבר המחזק דיווחים קודמים כי למעשה, הוא ערק ממדינתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully