וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוב: המורדים מתקרבים לבירה - קדאפי פונה אל העם

קדאפי נשא דברים בשידור חי, לטענת הטלוויזיה הממלכתית, וקרא לנאמניו להתחמש ו"לשחרר את לוב מידי הבוגדים ונאט"ו". במקביל, דווח כי נציגיו קיימו הלילה משא ומתן עם נציגי המורדים

בזמן שהמורדים בלוב ממשיכים להתקדם במסע הכיבושים בדרכם לבירה טריפולי, שליט לוב, מועמר קדאפי, פונה לאלו שעוד נותרו נאמנים לו בבקשה להצטרף למאבק. בנאום ששודר הלילה (שני) בטלוויזיה הממלכתית בלוב, ואשר הוצג כשידור חי, נשמע קדאפי נושא דברים וקורא לתושבי לוב להתחמש כדי "לשחרר את לוב מידי הבוגדים ומידי כוחות נאט"ו". הנאום שודר ללא תמונה ורק קולו של קדאפי נשמע. המורדים בלוב מרוחקים כעת מטריפולי עשרות קילומטרים בלבד.

בתוך כך, לפי דיווח שהגיע לסוכנות הידיעות רויטרס, מורדים לובים ונציגים של קדאפי ניהלו הלילה שיחות במלון באי ג'רבה שבדרום טוניסיה. הדיווח התקבל ממקור המקורב לגורמים, אך עדיין לא הגיע אישור רשמי לקיום שיחות אשר, לפי הגורם, התנהלו בדלתיים סגורות.

המורדים בלוב כבשו אתמול את עיר החוף סורמן המרוחקת כ-70 קילומטרים מערבית מהבירה טריפולי, כך סיפר דובר המורדים לסוכנות הידיעות רויטרס. לדבריו, העימותים עם נאמני קדאפי במקום פסקו. הוא הוסיף כי עשרה מורדים נהרגו במהלך העימותים בעיר ו-34 נפצעו.

מוקדם יותר אתמול נפתחו קרבות עזים בין כוחותיו של קדאפי למורדים נגד שלטונו בעיר זאוויה, המרוחקת כ-50קילומטרים בלבד מהבירה טריפולי. המורדים טענו כי הצליחו לכבוש את מרכז העיר ואף לפי דיווחים שונים הניפו דגל במקום, אולם אנשי קדאפי ממשיכים לטעון כי הם עדיין מחזיקים בעיר. זאוויה נכבשה בידי המורדים בתחילת ההתקוממות, אולם כעבור כמה שבועות חזרו כוחותיו של קדאפי והשתלטו עליה לאחר שהחריבו חלקים ניכרים ממנה בהפגזות וטבחו בתושביה. השתלטות על העיר זאוויה תאפשר למורדים להגביל את מהלכיהם של נאמני קדאפי, המותקפים גם על ידי כוחות נאט"ו בחודשים האחרונים.

עוד על המתרחש בלוב
"טורקיה הזהירה את אסד: 'שלא תגמור כמו קדאפי'"
דיווח בלוב: אחד מבניו של קדאפי נהרג מירי נאט"ו
הטלוויזיה הלובית מציגה: בחזרה מהמתים 2

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully