וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדאפי מסרב להיכנע: "אשאר בטריפולי עד המוות"

על אף שמאז שהחל "הקרב על טריפולי" הצליחו המורדים במשטרו לכבוש, לדבריהם, חלקים מהבירה, ולמרות שנאט"ו הפציצה את הבונקר שלו - הדיקטטור מסרב להיכנע: "חושש שהעיר תעלה בלהבות"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

הקרב על טריפולי בשיאו: המורדים נגד משטרו של שליט לוב, מועמר קדאפי, המשיכו היום (ראשון) במבצע אותו התחילו אתמול בשעות הערב, לכיבוש בירת המדינה ומעוזו האחרון של העריץ, וסיום משטרו בן 41 השנים. בהודעה מוקלטת ששודרה בטלוויזיה הממלכתית במדינה, נשמע קדאפי קורא לתומכיו לצאת אל הרחובות, ולהגיע לטריפולי כדי לסייע בשחרור הבירה ממתקפת המורדים. קדאפי ציין כי יישאר בטריפולי "עד הסוף", ואמר כי הוא "חושש שטריפולי תעלה בלהבות". הוא הבטיח לתומכים בו כי יעביר לידיהם נשק על מנת שילחמו במורדים. אלא שהצהרות לחוד ומציאות לחוד: סגנו לשעבר של קדאפי, עבד אל-סלאם ג'לוד, אשר ערק לשורות המערב בשבוע שעבר, אמר כי "לקדאפי יש עוד שבוע, אולי עוד עשרה ימים עד שייפול".

מלחמת אזרחים בלוב - כותרות אחרונות
שדרנית בלוב שלפה נשק בשידור: ”או שאהרוג או שאהרג”
לוב: קרבות בין המורדים לכוחות הביטחון בטריפולי
לוב: המורדים צרים על טריפולי; קדאפי ירה סקאד

גורם בממשלתו של קדאפי סיפר לסוכנות הידיעות רויטרס כי 376 בני אדם נהרגו עד כה בקרב על העיר, ולמעלה מ-1,000 נפצעו - משני הצדדים הלוחמים. לאורך כל היום נשמעו חילופי האש ברחבי העיר. עדים לקרבות סיפרו כי חילופי אש כבדים נשמעו סביב מלון בטריפולי, בו שוהים מרבית העיתונאים הזרים המסקרים את מלחמת האזרחים במדינה. כמו כן, דווח על חילופי אש כבדים גם בבסיס חיל האוויר הלובי "מיטיגה" שבבירה. לטענת המורדים, המתקפה אליה יצאו אמש כבר נושאים פרי: דובר מטעם המורדים סיפר כי הם הצליחו כבר להשתלט על חלקים מהבירה, וכי מאות מורדים נוספים הגיעו בספינות מהעיר מיסרטה על מנת לתמוך בכוחות הנלחמים בבירה.

מורדים בעיר בנגאזי חוגגים לאחר ששמעו על תקיפת העיר טריפולי. רויטרס
הקרב על טריפולי בשיאו. המורדים בבנגזי שומרים על הישגי חבריהם בבירה, אתמול/רויטרס

המורדים לא לבד: רשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה" דיווחה מוקדם יותר כי גם כוחות נאט"ו משתתפים בקרב על טריפולי, וכי מטוסי קרב מטעם הברית הצפון-אטלנטית הפציצו את מתחם הבונקר בו שוהה קדאפי. אחת החברות הבכירות בברית, צרפת, ביקשה לאשרר היום את תמיכתה במורדים. בהודעה שפרסם הנשיא ניקולא סרקוזי נכתב כי "ברגע הזה, שעת ההכרעה בטריפולי וברחבי לוב, הנשיא מצדיע למורדים על האומץ שלהם. צרפת מבקשת להביע שוב תמיכתה המלאה במורדים, הלוחמים כדי להשתחרר מעול הדיכוי והדיקטטורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully