וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שדרנית בלוב שלפה נשק בשידור: "או שאהרוג או שאהרג"

הטלוויזיה הממלכתית בלוב גויסה להגן על משטר קדאפי שעומד בפני איום ממשי עם כניסת המורדים לבירה. קדאפי עצמו בירך בשידור את חייליו ש"השמידו את שרידי העכברושים שהתפשטו בטריפולי"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

קולות נפץ ויריות הפרו הלילה (ראשון) את השקט בטריפולי, בירת לוב. על פי הדיווחים כוחות המורדים המתנגדים למשטרו של השליט, מועמר קדאפי, הצליחו להיכנס אל העיר בשלושה מוקדים שונים. לטענת השלטונות - כוחות הביטחון התגברו עליהם.

מהומות בלוב - הכותרות האחרונות
הקרבות בין המורדים לכוחות הביטחון הגיעו לטריפולי
המורדים צרים על טריפולי; קדאפי ירה סקאד
המורדים מתקרבים לבירה - קדאפי פונה אל העם

בעקבות אירועי הלילה בירך קדאפי את חייליו בנאום מוקלט בטלוויזיה הממלכתית "על השמדת שרידי העכברושים שהתפשטו בטריפולי". שדרנית הטלוויזיה הממלכתית, המזוהה כתומכת בשליט, אף שלפה אקדח באמצע שידור החי ואמרה: "עם הנשק הזה - או שאהרוג, או שאהרג בעצמי. כולנו מוכנים למות כשהידים".

האירועים שהתרחשו הלילה מהווים המשך לרצף המכות שסופג משטר קדאפי בתקופה האחרונה מכוחות המורדים. אתמול טענו המורדים כי הצליחו לכבוש סופית מידי הצבא את העיר זאוויה, כשלושים קילומטרים מערבית לטריפולי, וכן את זליטן, כמאה ושישים קילומטר ממזרח לבירה.

אחמד באני דובר צבא המורדים, אמר כי "אחרי קרבות קשים, אני שמח לבשר שהעיר זליטן שוחררה לחלוטין והיא תחת שליטתנו לראשונה. למעלה מ-30 שהידים נהרגו ו-120 לוחמים נפצעו עד כה". לדברי המורדים, טריפולי מכותרת מכל עבריה, וכוחות קדאפי הצליחו להדוף אותם רק בעיר הנפט ברגה. בנוסף , הציגו המורדים בסוף השבוע סרטון בו נראה עבד א-סלאם ג'לוד, מי שהיה יד ימינו של קדאפי, באחת ממפקדותיהם. לטענתם, ג'לוד ערק לשורותיהם.

למרות הכל, בנו של קדאפי, סייף אל איסלם, ממשיך להצהיר כי הם מתכוונים להילחם עד הסוף. "הנושא הזה של כניעה, או דגל לבן. הוא לא משהו שאפשר לדבר עליו בלי לדחות אותו, משום שזו לא החלטה של מועמר קדאפי או של סייף אל-איסלם, זו ההחלטה של העם הלובי", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully