וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלמנת הצלף: "פסקל לא ישוב, לפחות תשיבו את גלעד"

הנשיא שמעון פרס ביקר בבתי הלוחמים שנהרגו בפיגוע בדרום. על לוחם ימ"מ, פסקל אברהמי, אמר: "דמות אגדית, הוא הציל חיי רבים". הוריו של סמ"ר משה נפתלי: "מרגישים את החיבוק של העם"

נשיא המדינה, שמעון פרס, ביקר היום (ראשון) בבתי משפחות לוחם גולני סמל ראשון משה נפתלי וצלף הימ"מ רב נגד פסקל אברהמי, שנהרגו בפיגוע המשולב בדרום ביום חמישי. בביקורו בבית משפחת אברהמי, שוחח הנשיא עם בני המשפחה הגדולה וחלף על פני עשרות המנחמים, והתעכב מול האלמנה, סימה, שפרצה בבכי וחיבקה את פרס דקות ארוכות.

הסלמה בדרום - כותרות נוספות
ההרוג השמיני במתקפות בדרום: הלוחם הוותיק בימ"מ
התמונות האחרונות: לוחם הימ"מ צולם דקות לפני מותו
מתקפת הטרור בדרום: כך זה קרה - שלב אחר שלב
הלווית האחיות: "אפילו המוות לא הפריד בינכם"

אלמנתו של פסקל סיפרה לנשיא כי בלילות האחרונים לא הצליח בעלה להירדם. כששאלה אותו מדוע, ענה לה בעלה כי אינו יכול שלא לחשוב על גלעד שליט, וכי הדבר שהוא מייחל לו יותר מכל הוא להביא לשחרורו. בהקשר זה פנתה אלמנתו לנשיא וביקשה: "פסקל נהרג, הוא לא יחזור יותר. אני מתחננת - לפחות תחזירו את גלעד שליט הביתה ותגשימו את משאלתו."

פרס סיפר כי כיצד פגש את פסקל לפני כחצי שנה, בזמן שסייר בימ"מ. הוא התרשם עמוקות מאיכותו, ממקצועיותו וממסירותו כאשר ערך בפניו תצוגת ירי של צלפי הימ"מ. "פסקל סיפר לי את סיפור משפחתכם, סיפור העלייה מצרפת, ההתנדבות והמסירות למען ישראל. פסקל היה אדם מסור, אמיץ וגם צנוע והיווה דמות אגדית ללוחמים צעירים ממנו. לכולנו תחושת יתמות ובשם מדינת ישראל באתי לומר לכם תודה על בן, על אבא נפלא ועל לוחם אמיץ שהציל חיי רבים."

מפקד הימ"מ, ב' אמר לנשיא: "כולנו איבדנו סמל. פסקל היה הלוחם הכי מבוגר בימ"מ אך היה כשיר מאין כמותו ועמד בראש מבצעים מפוארים ומורכבים. כשנשאל מדוע אינו פורש תשובתו הייתה אחת: 'לא אפרוש כל עוד אני כשיר ועומד בכל המבחנים'".

"משה קיבל מכם שורשים עמוקים"

בביקורו בבית משפחת נפתלי בעפרה, חיבק הנשיא את כל בני המשפחה ואמר כי "הנער שלכם, משה, מייצג ערכים של דור שלם של צעירים מסורים האוהבים אהבת אמת את ארץ ישראל, משרתים את העם באומץ לב ומוכנים להקריב את חייהם שלהם למען ביטחון ישראל ואזרחיה".

"חוכמתו השכלתו ומסירותו של משה באו לידי ביטוי גם בקרב האחרון. אני יודע עד כמה קשה לגדל ילד ולאבד אותו. עם ישראל כולו משתתף באבלכם הכבד ומרכין ראש בפני בנכם משה. אין לי ספק כי על מנת לגדול עם ערכים כמו שהיו למשה, צריך גם שורשים עמוקים אותם קיבל מכם, ההורים והסבים, בחינוך הנפלא שהענקתם לו".

הוריו של נפתלי, יוסי ושלומית, הודו לנשיא פרס על הבעת התנחומים ואמרו כי "רק עתה התחלנו לקטוף את הפירות מהילד הנפלא הזה שלנו והוא נהרג בקרב. איני יודע איך אחיה בלעדיו, איך אתרגל למצב החדש, איך אענה על השאלה כמה ילדים יש לי". האב אמר עם זאת כי "אנחנו מרגישים את החיבוק של העם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully