וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלווית האחיות: "אפילו המוות לא הפריד בינכם"

אריאל נוי

21.8.2011 / 10:57

אלפים ליוו את האחיות פלורה ושולה קרלינסקי ובעליהן משה ודב שנרצחו ברכבם סמוך לגבול מצרים. ויקי, בתם של פלורה ומשה גז: "מנסים להתנחם בכך שברגעים האחרונים הייתם עם אהובים

שלומי גבאי

(צילום: רויטרס, שלומי גבאי; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

אלפי בני אדם ליוו הבוקר (ראשון) למנוחות בבית העלמין פרדס חיים שבכפר סבא את האחיות פלורה גז ושולה קרלינסקי ובעליהן משה ודב מכפר סבא, שנהרגו בפיגוע המשולב בדרום. שני הזוגות נהרגו לאחר שמחבלים פתחו באש לעבר רכבם בכביש 12, במרחק של כמה מטרים מהגבול עם מצרים.

עוד בנושא
בדרך לחופשה בטאבה: שתי האחיות ובעליהן נהרגו בפיגוע
משפחת ההרוגות בפיגוע: "הלב נקרע, סיוט שלא נגמר"
מתקפת הטרור בדרום: כך זה קרה - שלב אחר שלב
התמונות האחרונות: לוחם הימ"מ צולם דקות לפני מותו
הלוחמים הובאו למנוחות: "המומים מעוצמת הכאב"

פלורה, בת 52 ושולה, בת 54 עבדו יחד עם פעוטות בגן "תומר" בכפר סבא – אחד מהגנים המוכרים והיוקרתיים בעיר. פלורה שימשה כגננת ואילו שולה הייתה סייעת בגן הילדים. משה גז, בן 53, עבד כקבלן שיפוצים, דב קרלינסקי, בן 58 היה מנהל מכירות בחברת ליסינג.

ויקי ז'אן ההרה, בתם של פלורה ומשה גז, ספדה להוריה: "קיבלנו את האיומה שבבשורות. חשכה הארץ והשמיים נפלו עלינו. הייתם הסלע האיתן עליו נשענו. חוף המבטחים. המצפן המכוון. אמא יקרה, מפחידה המחשבה שאת לא כאן איתנו. כל כך רחוקה. אך האהבה שביננו חוצה את גבולות החיים והמוות. זו זכות גדולה להיות הילדים שלך. אנו מתחייבים לעשות כל מאמץ להמשיך בדרך. לדבוק האחד בשני כמו שלימדת אותנו. אנחנו מנסים להתנחם בכך שברגעיך האחרונים היית עם אהובייך".

"אבא שלי. הפרידה ממך כל כך חדה וכואבת וסופית - ללא דרך חזרה. לנצח נזכור את החיוך הטהור שלך, שופע טוב לב ונתינה אין סופית. אהוב ונערץ. הזוגיות שלך ושל אמא היוותה מודל לחיקוי ואפילו המוות לא הצליח להפריד בינכם. בחייכם ובמותכם לא נפרדתם. אל תשכח אותנו אבא. תהיו המלאכים השומרים שלנו שם למעלה, כמו שהייתם בחיים".

יניב, בנם של שולה ודב קרלינסקי, נפרד מהוריו: "נקטפתם על ידי רוצחים שפלים וחסרי רגש. אבא, תמיד דאגת לכל מחסור. אמא, את החיבוק החם. נוחו על משכבכם בשלום. זה לא המקום בשבילכם, בטח לא עכשיו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האחיות פלורה ושולה/מערכת וואלה!, צילום מסך

איציק יואל, חבר המשפחה, ספד לארבעה: "הלב כואב והגוף רועד. זה לא יכול להיות. אולי זה לא אמיתי. איך זה יכול לקרות ואיך אפשר לעכל? הרי הם עשו רק טוב בחייהם. הם היו ביחד כמשפחה וחברים צמודים כל העת, וגם כעת. חוגגים ביחד ומבלים ביחד. תמכו אחד בשני והקימו קומונה משפחתית חמה. אין משקל לנקוב כמה נתינה הייתה להם. אין אפשרות לזהות את האהבה הפנימית שהייתה להם. כמה חברים טובים ואוהבים יש להם. היה להם בית פתוח שידע לארח חברים רבים".

השר משה יעלון אמר בהלוויה כי "בשעה קשה זו נתונים עדיין אזרחי ישראל למתקפה נפשעת. שולה ודוב, פלורה ומשה, נשות חינוך ואנשי עמל, היו בדרכם לחופשה נעימה אך לא הצליחו לממש את רצונם. יד זדונית פגעה בהם בדרכם. זאת הרמה המוסרית של אויבנו. זו אינה יד המקרה, אלא יד מגואלת בדם של אנשי טרור בעזה, ממשיכי שונאי ישראל. מטרתם הייתה רצח יהודים. יש לנו מסר לטרור: ישראל תפגע ותחסל כל מי שפוגע באזרחיה".

אראל מרגלית, המתמודד על ראשות מפלגת העבודה, אמר בהלווייה על דב קרלינסקי: "הכרתי את דב במסגרת פעילותו במפלגת העבודה. מצאתי איש ערכי ושורשי, שפעל למען הקהילה. מסירותו לנושאים חברתיים מחייבת את כולנו להמשיך ולפעול בתחומים שהוביל".

בפיגוע נהרגו גם יוסף לוי, בן 57 מחולון שנסע עם אשתו אסתר בחזרה מחופשה באילת, רב נגד פסקל אברהמי, לוחם ימ"מ בן 49 שנורה בידי צלף מעברו השני של הגבול, סמל ראשון משה נפתלי, בן 22 מחטיבת גולני שנהרג במתקפה על כוח צה"ל אשר היה בדרכו לסייע לאוטובוס הנוסעים, שלעברו פתחו המחבלים באש. השלושה הובאו למנוחות במהלך סוף השבוע. בפיגוע נהרג גם נהג אוטובוס ששמו טרם הותר לפרסום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully