וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוחמים הובאו למנוחות: "המומים מעוצמת הכאב"

יהושע בריינר

19.8.2011 / 16:04

יממה לאחר מתקפת הטרור בדרום נטמנו בבית העלמין בהר הרצל בירושלים משה נפתלי ופסקל אברהמי. מפכ"ל המשטרה ספד ללוחם הימ"מ הותיק: "פסקל הוא מהאנשים שיכולת להגיד שזכית להכירם"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: טל רזניק)

סמל ראשון משה נפתלי ולוחם הימ"מ פסקל אברהמי, שנהרגו בפיגועים בדרום הובאו למנוחות. הלוויותיהם נערכו בשעות הבוקר (שישי) בבית העלמין בהר הרצל בירושלים.

עוד על מתקפת הטרור בגבול ישראל-מצרים:
משפחת ההרוגות בפיגוע: "הלב נקרע, סיוט שלא נגמר"
הלוחמים הובאו למנוחות: "המומים מעוצמת הכאב"
מתקפת הטרור בדרום: כך זה קרה - שלב אחר שלב

נפתלי, חייל בחטיבת גולני בן 22 מהיישוב עפרה, נהרג במתקפה על כוח צה"ל אשר היה בדרכו לסייע לאוטובוס הנוסעים, שלעברו פתחו המחבלים באש. הוא היה בן שני במשפחה של שבעה ילדים. אביו יוסי נפתלי, הוא איש אחזקה באולפנה המקומית, ואמו שולה היא מורה בבית הספר היסודי לבנים בעפרה.

אחותו תפארת ספדה לו ואמרה: "אנו מנסים להתעורר מהחלום הרע ולא מבינים איך זה קרה. משה לא נפל סתם, הוא נפל כגיבור למען ארץ ישראל. אתה לא תגדל עוד אבל בתוכי אתה גדל. תמיד תשאר אחי הגדול". מפקדו, סא"ל קובי הלר, אמר על קברו כי "משה נהרג כשהוביל את חייליו בגבורה. גם בשעה זו לוחמי הפלוגה ממשיכים בראש מורם וגאה".

הלוויתו  של משה נפתלי, חייל הנהרג בפיגוע בדרום, אוגוסט 2011. מגד גוזני
משפחתו של משה מלווה אותו בדרכו האחרונה/מגד גוזני

מאוחר יותר היום, הובא למנוחות בהר הרצל גם לוחם ימ"מ רב-נגד פסקל אברהמי, שנהרג במהלך תקרית ירי עם המחבלים. הלוחם הוותיק ביחידה בה שירת כצלף, נהרג במהלך תקרית סמוך לגבול ישראל-מצרים, שעה שראשי מערכת הביטחון קיימו תדרוך בנוגע למתקפת הטרור המשולבת בשעות הצהריים.

רנ"ג פסקל אברהמי, לוחם ימ"מ שנהרג בפיגוע בדרום , אוגוסט 2011. באדיבות המשפחה, עומר מירון
"אברהמי סיכן את עצמו למען ביטחונם של אחרים, למעננו, למען עם ישראל"/עומר מירון, באדיבות המשפחה

אברהמי, בן 49 משכונת גילה שבירושלים, הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים. בהלווייתו נשא מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, דברי הספד ואמר כי "אברהמי סיכן את עצמו למען ביטחונם של אחרים, למעננו, למען עם ישראל". הוא הוסיף כי "אנו ניצבים היום המומים מעוצמת הכאב, והלומי צער מכובד אבדנו של לוחם, אח ורע, איש משפחה, אדם ומופת. פסקל היה אחד מאותם אנשים שיכולת להגיד שזכית להכירם. אדם שדמותו ואופיו הפכו לדוגמא, לשם נרדף לאומץ לב, גבורה ומסירות נפש. אדם שדרך חייו מלמדת על ערכיו ועל אהבתו לארץ הזו".

בהמשך ההספד, התייחס דנינו למתקפת הטרור ואמר כי "זוהי מציאות חיינו, כפי שחווינו אותה אתמול. המחבלים בני העוולה נכנסו לתחומי הארץ והחלו לבצע הרג מסיבי ואכזרי של חפים מפשע. פעילותם של אנשי הימ"מ, פעילותו של פסקל, הצילה את המצב - פשוטו כמשמעו. בתגובה מהירה ומקצועית נמנע הרג נוסף וכוונותיהם הזדוניות של המחבלים להרחיב את הפיגוע נגדעו. עם ישראל חב חוב עמוק לימ"מ, חוב עמוק לאדם וללוחם המצוין הזה שמובא היום למנוחות".

עוד בנושא:
צה"ל תקף ברצועה, רקטות נורו לעבר קריית מלאכי
6 פצועים מנפילת רקטת גראד בחצר ישיבה באשדוד
מושל צפון סיני: המחבלים לא הסתננו דרך המנהרות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully