וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החינוך: "על ארגוני המורים לשתף פעולה, או שנאכל מרורים"

21.8.2011 / 14:00

האם מערכת החינוך עומדת בפני קריסה? מנכ"ל משרד החינוך, ד"ר שמשון שושני, הביע חששותיו בכנס השלטון המקומי: "אם שני הארגונים לא יצליחו להגיע להבנה, מערכת החינוך תאכל מרורים"

מנכ"ל משרד החינוך, ד"ר שמשון שושני, זכה היום (ראשון) לאהדה רבה מצד מנהלי אגפי החינוך, בכנס השלטון המקומי שנערך במועצת דרום השרון. כאשר הזהיר שושני כי מלחמה מאיימת להחריב את הסדר במערכת החינוך, במידה וארגון המורים העל יסודי והסתדרות המורים לא ישלבו ידיים בשבועות הקרובים במטרה לגבש רפורמה משותפת למורים בחטיבות הביניים, התעצמה האהדה לשאגות תמיכה ומחיאות כפיים.

לפני כחודשיים חודשו היחסים המקצועיים בין ראשי ארגוני המורים, רן ארז ויוסי וסרמן. השניים חברו לראשונה מאז שנת 2007 למשא ומתן על רפורמה משותפת בחטיבות הביניים, נוכח העובדה כי 21 אלף מורים בחטיבות נותרו ללא שינוי מהותי בתנאי העסקתם, זאת מאחר שלא נכללו ברפורמות "אופק חדש" שנחתמו עם הסתדרות המורים, וברפורמת "עוז לתמורה" שנחתמה באחרונה עם ארגון המורים.

ד"ר שושני הבטיח בכנס כי יעשה "מאמץ עליון" עם שר החינוך במטרה לגשר בין הארגונים, ולמצוא מכנה משותף להסכם בחטיבות הביניים. ואכן, מנכ"ל משרד החינוך נפגש אתמול עם וסרמן ושוחח עמו על הנושא. ביום חמישי הבא, לאחר נתק של מספר שבועות, צפויה פגישה מקצועית ראשונה בנוכחות וסרמן, ארז, שר החינוך ושושני. "אני והשר החלטנו להשקיע את מירב האנרגיה בשבועות הקרובים במטרה למנוע מלחמות בין שני ארגוני המורים על השליטה בחטיבות הביניים. במלחמה כולם יודעים איך מתחילים, אבל אף אחד לא יודע איך יוצאים ממנה", אמר שושני.

הקהל בכנס הריע כאשר שושני חשף את משאלת ליבו ואמר "הלוואי והיינו זוכים לארגון מורים אחד. אם שני הארגונים לא יצליחו להגיע להבנה, מערכת החינוך תאכל מרורים. אנחנו נעשה הכל כדי למנוע זאת".

עוד על ארגוני המורים:
ארגוני המורים מתגייסים למען מורי חטיבות הביניים
אופק חדש? מעמד המורה השתפר, אך העומס גדל
האם יש עתיד לרפורמת "עוז לתמורה"?

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully