וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני המורים מתגייסים למען מורי חטיבות הביניים

רפורמת "אופק חדש" הוטמעה בבתיה"ס היסודיים ורפורמת "עוז לתמורה" תוטמע בתיכונים. בתווך נותרו 21 אלף מורי חטיבות הביניים. כעת בשלו התנאים לפעול גם לטובתם

הסתדרות המורים וארגון המורים העל-יסודיים יחברו ביחד לראשונה מאז שנת 2007, למשא ומתן על רפורמה משותפת בחטיבות הביניים. 21 אלף מורים בחטיבות נותרו ללא שינוי מהותי בתנאי העסקתם, נוכח העובדה שלא נכללו ברפורמות "אופק חדש" שנחתמו עם הסתדרות המורים וברפורמת "עוז לתמורה" שנחתמה באחרונה עם ארגון המורים.

במהלך השנה האחרונה נערכו שלוש פגישות בהן נכחו מזכ"ל הסתדרות המורים יוסי וסרמן, יו"ר ארגון המורים העל-יסודיים רן ארז ושר החינוך גדעון סער, במטרה לדון בעקרונות לרפורמה משותפת. לטענת גורמים במשרד החינוך, וסרמן ביקש לדחות את הדיון בנושא עד לאחר סיום תהליך הבחירות בהסתדרות. אמש (שני) אישר וסרמן כי מיד לאחר חג השבועות, יחודשו הפגישות עם ארז ומשרד החינוך, במטרה "לבצע רפורמה משותפת במהלך משותף בחטיבות הביניים".

וסרמן הוסיף כי "המורים לא צריכים להיתקע באמצע בין שני הארגונים. את המורים לא מעניינים משקעי העבר ביני ובין רן ארז, שנינו מנהיגים ומובילים בחברה הישראלית". רן ארז מסר בתגובה כי "אני שמח שמר וסרמן נענה לפנייתי לעבודה משותפת, פנייה אותה ביטאתי בין היתר באמצעי התקשורת בהזדמנויות שונות ובאחרונה במסיבת העיתונאים שבה הוכרזה רפורמת 'עוז לתמורה'. הגיע זמן לנהל משא ומתן על הרפורמה ולא להוציא אנרגיות במאבקים מיותרים. כעת, כאשר ארגון המורים חתם על רפורמת 'עוז לתמורה', אין כל סיבה שהסתדרות המורים ומשרדי החינוך והאוצר ימשיכו בהתנגדותם לנהל עמנו משא ומתן לרפורמה בחטיבות הביניים שהן חלק בלתי נפרד מהחינוך העל-יסודי".

מערכת היחסים בין ארז לוסרמן השתבשה בתחילת 2007 כאשר נוהל משא ומתן נפרד על רפורמה. לטענת גורמים במשרד החינוך, שרת החינוך דאז יולי תמיר נהגה בשיטת 'הפרד ומשול' ותרמה לפילוג הדעות בין הארגונים. השר המכהן גדעון סער התייחס בעבר לעניין הרפורמה ואמר כי זו הייתה טעות לחתום על רפורמה עם ארגון אחד ולא שניים.

עוד באותו נושא:

אופק חדש? מעמד המורה השתפר, אך העומס גדל

האם יש עתיד לרפורמת "עוז לתמורה"?

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully