וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצוע קל ושמונה נפגעי חרדה מנפילת גראד ליד באר שבע

רמי שני

20.8.2011 / 13:22

אדם אחד נפצע קל ושמונה בני אדם לקו בחרדה עקב נפילת רקטה הבוקר מצפון לבאר שבע. שניים נוספים לקו בחרדה בשער הנגב. מוקדם יותר נפצעו 3 פלסטינים מגראדים שנורו לאשדוד. רקטות נפלו גם סמוך לקריית גת

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: אמיר קוטיגרו)

אדם אחד נפצע באורח קל ושמונה בני אדם נוספים לקו בחרדה עקב נפילת רקטת גראד הבוקר (שבת) בשטח פתוח מצפון לבאר שבע. הנפגעים פונו לבית החולים סורוקה בעיר.

בשעות הצהריים נורתה רקטת גראד לעבר אשקלון, שיורטה על ידי מערכת "כיפת ברזל". מוקדם יותר נורו לפחות שתי רקטות גראד לעבר מזרח חבל לכיש, והתפוצצו בשטחים פתוחים סמוך לקריית גת. לפי שעה לא נמסר על נפגעים או נזק. כוחות הביטחון סורקים את האזור במטרה לאתר את שרידי הרקטות. צוותי החירום ביישובים הופעלו על מנת לתת מענה לצרכי התושבים שהחלו להגיע לנקודות הטיפול.

במקביל, הירי נמשך גם אל עבר המועצות המקומיות בנגב: שני בני אדם לקו בחרדה ונזק קל נגרם למבנים ולמכוניות בקיבוץ במועצה האזורית שער הנגב, עקב נפילת פצצת מרגמה מוקדם יותר באזור.

הסלמה בדרום -כותרות אחרונות:
גם אמש: פצוע קשה מנפילת גראד באשדוד
הלילה: חמאס הודיע על ביטול הפסקת האש
ראשית ההסלמה: הפיגוע בדרום ביום חמישי
צה"ל חיסל בעזה בכיר בוועדות ההתנגדות

אשדוד  - גראד בשטח פתוח-שלושה פצועים. שי מכלוף
מקום נפילת הגראד, הבוקר באשדוד/שי מכלוף

בנוסף, ארבע רקטות נורו לאיזור שער הנגב ושדרות ונפלו בשטחים פתוחים מבלי לגרום לנפגעים או לנזק. מוקדם יותר נורתה רקטה נוספת לאיזור המועצה האזורית באר טוביה, וגם במקרה זה לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. שתי רקטות שער הנגב בלי נפגעים ונזק.

סמוך לשעה 6:00 בבוקר התפוצצה רקטת גראד בחלקה הדרומי של העיר האשדוד. שלושה צעירים כבני 25 נפצעו ופונו לבית החולים קפלן ברחובות. השלושה, פועלים פלסטינים, שהו בשטח פתוח בעת שנשמעה האזעקה, וכנראה לא הספיקו להגיע למקום מסתור, ונאלצו להסתתר תחת כמה עצים, שם נפגעו מרסיסי הרקטה. כמו כן, נגרם נזק לכמה מבנים מנפילת הרקטה השנייה.

בשתי היממות האחרונות נורו לעבר ישראל כ-30 רקטות, רובן נפלו בשטחים פתוחים, וכמה מהן יורטו על ידי סוללות "כיפת ברזל". מספר רקטות נוספות התפוצצו בבאר שבע, באשקלון, בגדרה ובקריית מלאכי. מספר פצצות מרגמה נפלו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול ובמועצה האזורית שער הנגב, אך לא גרמו נזק. לאורך כל הלילה המשיך צה"ל לתקוף יעדי מחבלים בעזה.

הזרוע הצבאית של חמאס הודיעה בלילה על ביטול הפסקת האש מול ישראל. גדודי עז א-דין אל קסאם שידרו הודעה ברדיו של חמאס, בה הודיעו כי היא אינם מחויבים עוד ל"רגיעה הצבאית בפועל" מול ישראל, שהתקיימה מאז סיום מבצע "עופרת יצוקה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אשדוד  - גראד בשטח פתוח-שלושה פצועים. שי מכלוף
בשתי היממות האחרונות נורו לעבר ישראל כ-30 רקטות, מקום הנפילה הבוקר באשדוד/שי מכלוף

כ-15 בני אדם נהרגו בהפצצות צה"ל בעזה

עוד נאמר כי "תמה הפסקת האש מול האויב". כמו כן נמסר, בתגובה לתקיפות צה"ל ברצועת עזה, כי הארגון לא יקיים שוב הפסקת אש כל עוד יימשכו "מעשי הטבח הבלתי-מוצדקים נגד הפלסטינים". במקביל, פנה ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הנייה, לגורמים בינלאומיים, וביקש מהם לקרוא לישראל לעצור את ההפצצות, שרבות מהן פגעו במוצבים של חמאס.

לפי הפלסטינים, 15 בני אדם נהרגו עד כה במתקפה על עזה, ומעל 40 בני אדם נפצעו, בהם גם ילדים. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הבטיח כי התגובה הראשונה למתקפה - שבה חוסל מפקד הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות וכמה פלסטינים נוספים - היא רק הראשונה בסדרה של מתקפות כואבות על ארגוני הטרור בעזה. על רקע התקפות צה"ל בעזה, חזר דובר צה"ל על הודעותיו כי ישראל רואה בחמאס אחראי לכל פיגוע היוצא משטח רצועת עזה, אך דיווח כי עד כה, מרבית ההרוגים היו פעילים בזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות, ואף מפקדים בכירים בארגון.

עדכון ראשון: 6:05.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully