וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "לא מחויבים עוד להפסקת האש מול ישראל"

בשל "מעשי הטבח של ישראל בעזה" כתגובה למתקפת הטרור בדרום, והריגתם של כ-15 פלסטינים, הודיעה הזרוע הצבאית של הארגון על תום הרגיעה הביטחונית. כ-30 רקטות נורו מעזה ביממה האחרונה

הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל קסאם, הודיעה הלילה (שבת) כי היא אינה מחויבת יותר ל"רגיעה הצבאית בפועל" מול ישראל, שהתקיימה מאז סיום מבצע עופרת יצוקה. בהודעה ששודרה בתחנת הרדיו של הארגון ברצועת עזה נאמר כי "תמה הפסקת האש מול האויב". כמו כן נמסר, בתגובה לתקיפות צה"ל ברצועת עזה, כי הארגון לא יקיים שוב הפסקת אש כל עוד יימשכו "מעשי הטבח הבלתי-מוצדקים נגד הפלסטינים". במקביל, פנה ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הנייה, לגורמים בינלאומיים, וביקש מהם לקרוא לישראל לעצור את ההפצצות, שרבות מהן פגעו במוצבים של חמאס.

כותרות אחרונות בנושא
פיגוע הטרור בדרום שהחל את ההסלמה
תיעוד מאמש: כיפת ברזל מיירטת קסאם
צה"ל חיסל פעיל נוסף בוועדות ההתנגדות

תקיפת ישראל ברצועת עזה. רויטרס
נער פלסטיני שנפצע בהפצצות ברצועת עזה, אתמול/רויטרס

ההודעה מגיעה ברקע תגובת צה"ל למתקפת הטרור בדרום מיום חמישי, במסגרתה הופצצו יעדים רבים ברצועת עזה וחוסלו מספר מחבלים. חמאס הכחיש קשר ישיר למתקפה, שישראל מייחסת אותה לזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית, חטיבת סלאח א-דין. חמאס טוען כי הארגון שביצע את הפיגוע המשולב, בו נהרגו שמונה ישראלים, פעל על דעת עצמו, וכי ישראל מענישה לחינם את תושבי רצועת עזה בשל מעשיהם של מחבלים סוררים. בחמאס הדגישו כי ישראל ואזרחיה ייענשו חמורות אם צה"ל ימשיך את התקפותיו ברצועת עזה, והצהרת הארגון מהלילה מסמלת, אולי, שלב חדש בהסלמה הביטחונית באזור.

כ-30 רקטות נורו לעבר ישראל ביממה האחרונה

לפי הפלסטינים, 15 בני אדם נהרגו עד כה במתקפה על עזה, ומעל 40 בני אדם נפצעו, בהם גם ילדים. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הבטיח כי התגובה הראשונה למתקפה - שבה חוסל מפקד הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות וכמה פלסטינים נוספים - היא רק הראשונה בסדרה של מתקפות כואבות על ארגוני הטרור בעזה.

על רקע התקפות צה"ל בעזה, חזר דובר צה"ל על הודעותיו כי ישראל רואה בחמאס אחראי לכל פיגוע היוצא משטח רצועת עזה, אך דיווח כי עד כה, מרבית ההרוגים היו פעילים בזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות, ואף מפקידים בכירים בארגון. לדברי הפלסטינים, נהרגו במסגרת ההפצצות גם אזרחים שאינם מעורבים בלחימה: בין היתר דווח על פעוט בן שנתיים שנהרג, ועל אישה ושני נערים כבני 13, שמצאו את מותם בהפצצות.

ביממה האחרונה נורו לעבר ישראל כ-30 רקטות, שרובן התפוצצו בשטחים פתוחים וכמה מהן יורטו על ידי סוללות של מערכת "כיפת ברזל". עם זאת, אמש (שישי) נפצעו שישה בני אדם באשדוד, אחד מהם קשה, כשרקטת גראד התפוצצה בחצר ישיבה תורנית. כמה רקטות נוספות התפוצצו בבאר שבע, באשקלון, בגדרה ובקריית מלאכי. מספר פצצות מרגמה נפלו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול ובמועצה האזורית שער הנגב, אך לא גרמו נזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully