וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר במשטר סדאם מתחנן: "הקדימו הוצאתי להורג"

טארק עזיז, אחת הדמויות הבולטות במשטרו של סדאם חוסיין עד לנפילתו, מבקש להקדים ביצוע גזר דינו, בשל מצבו הבריאותי הרופף. הנשיא המכהן אמר בעבר שכלל אין בכוונתו לאשר את גזר הדין

מחשב את קיצו לאחור: סגן ראש הממשלה העירקי בתקופת משטרו של סדאם חוסיין, טארק עזיז, פנה לראש הממשלה המכהן, נורי אל-מליכי, בבקשה שיאיץ את הוצאתו המתוכננת להורג – כך דיווח אמש (רביעי) עורך דינו לסוכנות הידיעות הצרפתית. על עזיז, שהורשע ברצח בכוונה תחילה, רדיפת תנועות פוליטיות ופשעים נגד האנושות על ידי בית המשפט במדינה, הוטל עונש מוות, אותו צפויות הרשויות להוציא אל הפועל בחודש אוקטובר הקרוב. עם זאת, בשל בריאותו הרופפת, מבקש עזיז להקדים את ביצוע גזר הדין.

עוד על משפטו של עזיז
נשיא עירק: ”אמנע הוצאה להורג של טארק עזיז”
עירק: עונש מוות למקורבו של סדאם חוסיין
עירק: 15 שנים בכלא לסגנו של סדאם חוסיין


"מצבו הבריאותי חמור. הוא סובל, ולכן ביקש שאעביר את הבקשה לראש הממשלה", אמר עורך הדין באדי ערף בראיון טלפוני שנערך עמו. הוא סיפר עוד כי עזיז מטופל היטב בכלא, אך הוא סובל מבעיות רפואיות רבות, בהן סכרת, אולקוס, לחץ דם גבוה, בעיות בלבו וכן מחלות הקשורות למערכת השתן. ייתכן ותחינתו של עזיז תיפול על אוזן קשבת, שכל נשיא עירק, ג'לל טלבני, אשר חתימתו נדרשת לשם ביצוע ההוצאה להורג, כבר אמר כי לעולם לא יחתום עליו, בעיקר מטעמי רחמים.

עזיז, בן 75, שימש כשר החוץ וסגן ראש הממשלה בעירק בימיו של סדאם חוסיין. הוא נחשב לאחד מיועציו הקרובים ביותר, עד לנפילתו של חוסיין במלחמה בעירק. עזיז שימש כאחד מנציגיה הבולטים של עירק ברחבי העולם, והופיע לעתים קרובות בכלי התקשורת המקומיים במהלך מלחמת המפרץ ב-1991. הוא נתפס זמן קצר לאחר תפיסתו של חוסיין, ואף שימש כעד הגנה במשפטו.

ב-2008 החל משפטו שלו, באשמת הוצאתם להורג של 42 אזרחים עירקיים, ונשלח ל-15 שנות מאסר. באותה שנה הוא נשלח לשבע שנים נוספות בכלא, הפעם בשל מעורבותו בגירוש כורדים מאזורי מגוריהם בשנות ה-80. ב-2010 הונחתה עליו המהלומה הכבדה מכולן, כשבית הדין הפלילי הגבוה בבגדד גזר עליו עונש מוות בגין חלקו ברדיפת תנועות פוליטיות שיעיות בעירק בימי משטר סדאם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully