וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עירק: עונש מוות למקורבו של סדאם חוסיין

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

26.10.2010 / 11:52

ביהמ"ש בעירק גזר עונש מוות על טארק עזיז, שכיהן כשר החוץ במשטרו של סדאם חוסיין וכדובר המשטר בזמן מלחמת המפרץ. עונש מוות נגזר גם על שני בכירים נוספים במשטר העירקי

רויטרס

(צילום:רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל, קריינות:אביב אברמוביץ')

בית המשפט הפלילי בבגדד גזר היום (שלישי) גזר דין מוות על מי שכיהן כשר החוץ במשטרו של סדאם חוסיין, טארק עזיז. עזיז, הזכור לישראלים כדובר המשטר העירקי בעת מלחמת המפרץ הראשונה, הורשע ביחד עם עוד שני בכירים עירקים ברדיפה אחר תנועות פוליטיות שיעיות בתקופת משטר סדאם חוסיין.

בנוסף לעזיז הטיל בית המשפט בבגדד עונש מוות גם על ראש המודיעין בתקופת משטרו של סדאם, סעדון שאכר, ועל אחד מבכירי המשטר דאז, עבד אל-חמיד חמוד.

עזיז נידול ל-15 שנות מאסר במרץ 2009 בגין פשעים נגד האנושות. בשנת 1991 התמנה עזיז לסגנו של סדאם חוסיין ולאחד מהדוברים הבולטים של מלחמת המפרץ הראשונה. ב-2003 הסגיר את עצמו לידי הכוחות האמריקאים בעירק. בנו של עזיז, זיאד עזיז, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי עונש המוות נגד אביו הוא "נקמה בכל מה שקשור לעבר והוכחה לכך שהמסמכים שפורסמו באתר ויקיליקס הם נכונים".

"בית המשפט גזר היום עונש מוות על טארק עזיז, סעדון שאכר ועבד אל-חמיד חמוד בגין ניסיון להרוס את המפלגות הדתיות בעירק לפני שנת 2003", כך מסר בכיר במשרד התקשורת במדינה. "הראיות שהובאו לידי בית המשפט והצהרותיהם של עדי ראייה הספיקו על מנת להרשיע את השלושה", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully