וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא עירק: "אמנע הוצאה להורג של טארק עזיז"

טארק עזיז, שר החוץ העירקי במשטרו של סדאם חוסיין נידון למוות על ידי בית המשפט במדינה, אך כעת נראה שגזר הדין לא בהכרח ימומש. הנשיא טלאבני הביע התנגדות נחרצת למהלך

נשיא עירק ג'לאל טלאבני אמר היום (רביעי) כי הוא אינו מתכוון לאשר את הוצאתו להורג של טארק עזיז – שר החוץ לשעבר במשטרו של סדאם חוסיין. טלאבני אמר כי כסוציאליסט אינו יכול לאשר את ההוצאה להורג. "אני מסמפט את טארק עזיז כנוצרי עירקי, זאת ועוד הוא איש זקן שעבר את גיל 70", אמר טלאבני.

בית המשפט העליון בעירק גזר על עזיז באוקטובר את עונש המוות. רוסיה והוותיקן קראו לעירק שלא לבצע את עונש המוות מטעמים הומניטריים עקב גילו של עזיז ובעיותיו הבריאותיות.

לא ברור עדיין אם סירובו של טלאבני לחתום על ההוראה להוציא להורג את עזיז תמנע את ביצועה. טלבאני סירב לפני ארבע שנים לחתום על הוצאתו להורג של סדאם חוסיין אך זה הוצא להורג למרות זאת. כיום השתנו סמכויותיו של הנשיא. "עונש המוות אינו יכול להיות מיושם ללא הסכמתו של הנשיא", טען עורך הדין טאריק הרב.

עזיז נידון בשנה שעברה ל-15 שנות מאסר בעבור חלקו בהרג עשרות סוחרים ב-1992 ועל חלקו בהגליית הכורדים בזמן משטרו של סדאם. הוא הוסגר לידי עירק לאחר שנכנע לכוחות ארה"ב באפריל 2003.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully