וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: "אין כל הוכחה בעניין רצח חרירי"

ניר יהב

18.8.2011 / 0:02

בנאום לרגל יום השנה החמישי לסיום מלחמת לבנון, תקף מזכ"ל חיזבאללה את בית הדין הבינלאומי והאשים כי החקירה נגד בכירי הארגון לא היתה הוגנת. "נתגבר על המכשול הזה"

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה התייחס בנאום טלוויזיוני מוקלט ששודר אמש (רביעי) להודעתו של בית הדין המיוחד של האו"ם שחקר את רצח ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק חרירי, לפיה ישנן בידו די ראיות כדי להעמיד לדין את ארבעת בכירי חיזבאללה לדין. "אין שום הוכחה ישירה בכל כתב האישום. בית הדין מסתמך אך ורק על שיחות טלפון. מה שפורסם מוכיח את מה שאמרנו כל הזמן: החקירה הזו לא הייתה הוגנת, כי הכול הודלף לעיתונות הערבית, הישראלית והזרה". מזכ"ל חיזבאללה אמר כי מנסים לפגוע במוניטין של ארגונו אך הביע אמונה כי "חיזבאללה יצליח להתגבר על המכשול הזה".

בנאום שנישא לציון יום השנה החמישי לסיום מלחמת לבנון השניה מנה נסראללה את הישגי ארגונו. "בין יתר ההישגים של חיזבאללה ניתן למנות גם את שחרור המים הלבנונים מהחמדנות הישראלית, הניצחון והעמידה האיתנה במהלך מלחמת יולי (מלחמת לבנון השנייה – נ.י), ההגנה על המולדת והיכולת להרתיע את האויב הישראלי מהשתלטות על ההון הלבנוני ועל הנפט".

לדבריו, אין 'התנגדות' ללא הקרבת קורבן. "כשעם מחליט להשיב לעצמו את האדמות שלו, עליו להקריב קורבן. הקורבנות שהקרבנו בלבנון במהלך השנים היו רבים ויקרים. כשאני מדבר על קורבנות שהקרבנו, איני מדבר רק על חיזבאללה אלא על כל הפלגים הלבנונים, על הצבא, על כוחות הביטחון ועל העם הלבנוני. אני מדבר על עשרות אלפי ההרוגים והפצועים ועל אלפי הצעירים שנכנסו לבתי הכלא".

נסראללה הבהיר כי כל הקורבנות "לא נפלו לחינם" והם אלו שהביאו את הניצחונות ללבנון. "מההתחלה, ההתנגדות ביחד עם הצבא והעם הצליחו להוביל להישגים אדירים במישור הלאומי. ביניהם שחרור האדמות ללא תנאי וסילוק האויב המובס בשנת 2000 מאדמות לבנון, מלבד חוות שבעא, גבעות כפר שובא וחלק מכפר רג'ר. גם נושא האסירים עדיין לא גמור".

עוד בנושא:

לבנון: פורסמו שמות ארבעת הנאשמים ברצח חרירי
"האינטרפול פרסם צווי מעצר לחשודים ברצח חרירי"
לבנון: הגיס של מורנייה מואשם ברצח רפיק חרירי

עדכון ראשון: 21:17

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully